چالش “شاد” در مناطق محروم

آموزش سنتی و خلأ استفاده مناسب از فضای مجازی در آموزش و پرورش در دوران کرونا بیشتر نمایان شد و اکنون برنامه شبکه آموزشی دانش آموز “شاد” باعث شده تا بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

به گفته رحمان سیدیان رئیس آموزش و پرورش شهرستان سقز از ۲۱ فروردین تاکنون حدود ۷۵ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی و بیش از ۵۰ درصد در مقطع متوسطه در شهر سقز عضو اپلیکیشن شاد شده‌اند ، این میزان در روستاها و مناطق و مدارس محروم به دلیل عدم برخورداری از اینترنت و همچنین بارِ مالی که خرید گوشی و تبلت هوشمند بر دوش خانواده‌ها تحمیل می‌کند بسیار کمتر است.

سیدیان در مورد نحوه آموزش به روستاییانی که به این امکانات دسترسی ندارند نیز گفت:
برای تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی در سطح روستاها دی‌وی‌دی حاوی تدریس معلمان تهیه و به صورت رایگان به تمام روستاها ارسال شده است و با تایید شورای آموزش و پرورش سقز و برنامه ریزی هایی که صورت گرفته و در صورت تأیید وزارتخانه، آموزش مقاطع ابتدایی و متوسطه در روستاها نیز با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت شروع خواهد شد.

واکاوی از معلمان، اولیا و دانش آموزانی که کار با #شاد را آغاز کرده و به دلایلی موافق و یا مخالف استفاده از این برنامه هستند می‌خواهد تجربه خود را با ما و به آدرس تلگرامی @Vakawii_admin
در میان بگذارند.

جمع‌بندی آرا و نظرات شهروندان همزمان با روز معلم منتشر خواهد شد.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن