کسب و کارهای محلی و بحران کرونا

⁦✍️د⁩کتر رضا شافعی، عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه کردستان

کسب و کارهای استان کردستان به دلیل کوچک بودن و داشتن حوزه فعالیت محدود خود، همواره با فرصتهای کم و مشکلات ویژه ای روبرو هستند. فرصت پیشرفت یک کسب و کار استانی، تنها در بازار کوچک آن ممکن است، اما از مشکلات تجاری ملی گاهاً بیشترین صدمات را خواهد دید. با این اوصاف در صورت دارا بودن مدیریتی آگاه می تواند خود را با فرصتها و تهدیدات منطبق نماید.

در وضعیت کنونی، بحرانی جهانگیر به نام بیماری کرونا گسترش یافته که برای این کسب و کارها، فرصتها را ناچیز و تهدیدات را دوچندان نموده است. اما این پایان کار نیست. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک، چنانچه بتوانند خود را در این شرایط حفظ کنند، سالها در تجارت ماندگار خواهند بود. هدف از اینفوگرافی زیر، مرور کردن راهکارهای حفظ و ادامه فعالیت کسب و کارهای محلی با محوریت استان کردستان است. در اینجا به ایشان راههایی پیشنهاد شده که در دنیا در حال انجام است. تولید باید با راهکارهای نوین مدیریتی ادامه یا جایگزین گردد. آن وقت به فروش آنلاین نیزمبادرت شود. همچنین نباید در این شرایط، مسئولیتهای اجتماعی را فراموش کرد. درسی که پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستانهای کردستان به ما آموختند، این است که در هر شرایطی می توان به وظایف خود در قبال جامعه عمل نمود.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن