شور تبلیغات شورا

روزهای آخر تبلیغات است و فضای انتخاباتی در سقز داغتر شده است. مسیر بهر گاراج تا میدان هەڵۆ و از آنجا تا قدس مملو از بنر و عکسهای تبلیغاتی است، جمعیت زیادی هم در جلو ستادها در حال تبلیغ و پخش پوستر و تراکت کاندیدای مورد حمایتشان هستند.
عکسهای نامزدها در اندازههای مختلف و با لباسهای تازه و در ژستهای جورواجور خودنمایی میکند و توجه رهگذران را به خود جلب میکند. دکتر، مهندس، سوابق اجرایی و کاری متفاوت و شعارهای پرطمطراق هم در گوشه عکسها و پوسترها حضور دارند.
ستادها به خاطر کرونا چندان شلوغ نیستند اما صدای باندهای موسیقی و یا سخنرانیهای از پیش ضبط شده مقداری گوشها را نوازش میدهد که البته خیلیها از اهنگهای کوردی خوششان میآید و برخیها هم به دلیل صدای بالایی که چخش میشود با اکراه و با عجله از جلو ستاد عبور میکنند.
تلیغات تنها به این مسیرها محدود نمیشود، هر جایی را میبینید وضعیت همین است، در پارک مولوی یک نفر همراه با تراکت تبلیغی چند قلم وسایل بهداشتی (همچون ماسک) نیز به رهگذران میدهد.
سخنرانی در فضاهای باز محلات و و گفتن از مشکلات و سعی در ایجاد اطمینان هم گوشهای دیگر از تلاش کاندیداها برای رأی گرفتن است و این به روز محدود نمیشود بلکه شبها نیز ادامه دارد.
فضای مجازی هم بهره خود را از این وضعیت میبرد خیلی از خبرگزاریها و پایگاههای خبری تبلیغ کاندیداها در قالب پوستر یا کلیپ تبلیغاتی حاوی سخنرانی را جزو برنامه روزانه خروجی سایت و کانال و پیج اینستاگرام خود قرار دادهاند و این علاوه بر پیجها و کانالهای اختصاصی نامزدهاست که توسط خودشان و یا ادمین اداره میشود که اد کردن مخاطبان در آنها همچنان ادامه دارد و گاهی صدای شهروندان را هم در میآورد.
خلاصه آنکه تلاشها برای جلب نظر همچنان ادامه دارد و باید ببینیم از این جمع ۶۰ إلی ۷۰ نفره کدام ۷ نفر شانس راه یافتن به شورای شهر سقز را خواهند داشت.