مجتمع آبرسانی باغلوجه و یک دهه انتظار

هرچه گشتیم و پرسیدیم کسی اطلاع دقیقی از زمان آغاز ساخت مجتمع آبرسانی باغلوجه نداشت چرا که این مجتمع حداقل دو فرماندار، دو نماینده، سه بخشدار و سه رئیس آب و آبفا را به خود دیده است، با این حال رئیس فعلی آبفای سقز می‌گوید در حال حاضر این مجتمع تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

روز گذشته نماینده سقز و بانه در مجلس در بازدیدی که از روستاهای منطقه از جمله کوچک سفلی داشته است از تصویب ۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع آبرسانی “باغلوجه” خبر داده است. اعتباری که ظاهرا در سفر وزیر نیرو تصویب شده است و به گفته حیدری رئیس آبفای شهرستان، باید منتظر ماند و دید که در سال مالی پیش‌رو چه میزان از این مبلغ تخصیص می‌یابد.

اما گویا مجتمع آبرسانی باغلوجه که قرار است ۱۲ روستا را تحت پوشش قرار دهد مانند بسیاری از پروژه‌ها مشمول گذر زمان شده و بسیاری از قول‌هایی که در رابطه با آن داده شده است در حد حرف باقی مانده است و پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه در مدت چند سال نشانه‌ای واضح از این موضوع است.

از آنجا که بخشی از روستاها (از جمله کوچک سفلی) که قرار است تحت پوشش این مجتمع قرار گیرند دارای آب سالم نبوده و آبرسانی سیار راه‌حل این مشکل نیست، لذا ضروری است تلاش برای تخصیص کامل این بودجه از سوی نماینده و مسئولان به صورت جدی پیگیری شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا