۲۵۲ میلیارد ریال مالیات به حساب شهرداری سقز واریز شد

مصطفی فعله‌گری مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۶۱۴ میلیارد ریال به شهردار‌ی‌ها و دهیاری‌های استان کردستان واریز شد که شهرداری مرکزی سنندج با ۶۳۰ میلیارد ریال، شهرداری سقز با ۲۵۲ میلیارد ریال، شهرداری مریوان با ۲۱۵ میلیارد ریال و شهرداری بانه با ۱۷۰ میلیارد ریال به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده‌اند.

موضوع قابل توجه در بحث واریز مالیات از سوی این اداره‌کل به شهرداری‌ها و هزینه‌کرد آن در عمران شهری، اطمینان یافتن شهروندان از نحوه هزینه‌کرد مالیاتی است که می‌پردازند.

تابحال شهرداری سقز گزارشی دقیق از نحوه هزینه دریافتی‌هایی که از مالیات می‌گیرد ارائه نداده است، البته اگر مراسم تبریک و تهنیت عضویت شهردار در شورای سازمان شهرداری‌ها پایان یابد شاید مجالی برای این کار پیدا شود. ناگفته نماند که عضویت مدیران شهری در چنین مجامعی در جای خود حایز اهمیت است، اما مشخص نیست عایدی آن تا زمانیکه مدیر حداقلی از استقلال رأی در پیشبرد برنامه‌های خود نداشته باشد چه می‌تواند باشد.

از طرفی دیگر، در ۲۶ فروردین سال ۹۳ در سقز، عملیات ساخت پروژه‌ی بلوار ۴۵ متری توسط شهرداری سقز با همکاری سازمان امور مالیاتی کردستان آغاز شد. در آن هنگام دلیل نامگذاری این پل به “امور مالیاتی”، مشارکت و مساعدت سازمان امور مالیاتی کردستان عنوان شد. اما اکنون پس از گذشت ۸ سال اقدامی جدی برای تکمیل پُل و احداث بلوار نشده است. این در حالی است که بلوار مذکور می‌تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک از بلوار کردستان تا بلوار ۷تیر داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا