هشدار آبفای سقز در پی افزایش مصرف آب+ گلایه‌های مردمی

اداره آبفا شهرستان سقز در اطلاعیه‌ای نسبت به آنچه مصرف بی‌رویه آب توسط شهروندان خوانده است هشدار داده است.

در این اطلاعیه آمده است: در روزهای جاری و با توجه به شروع گرمای هوا و افزایش نگران کننده مصارف بی‌رویه، در صورت عدم رعایت مصرف بهینه آب شرب توسط شهروندان، برای توزیع آب آشامیدنی دچار مشکل خواهیم شد.

اما مصرف آب چه میزان بالا رفته که آبفا هشدار داده است؟ مدیر تصفیه‌خانه سقز در این‌باره به واکاوی گفت: “در برخی ساعات روز و همزمان با اوج گرفتن دمای هوا مصرف به صورت قابل توجهی بالا می‌رود و این ۶۵۰ لیتر به ۸۵۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد که باعث به هم خوردن بالانسینگ و تعادل تولید و مصرف می‌شود که البته با اقداماتی همچون کنترل ورودی آب به برخی محلات تولید و مصرف به تعادل رسیده و مشکلی جدی برای شبکه بوجود نیامده است”.

همزمان با افزایش دما، استفاده از آب تصفیه شده برای برخی امور ازجمله شستشوی فرش، ماشین، تمیزکاری حیاط و برخی امور دیگر در سطح شهر به وفور دیده می‌شود که لازم است شهروندان در جهت جلوگیری از هرگونه افت فشار آب، مصرف بهینه را رعایت نمایند.

گلایه‌های مردمی

پس از انتشار اطلاعیه آبفا مبنی بر افزایش مصرف آب در سقز و ضرورت رعایت الگوی مصرف در جهت جلوگیری از ایجاد مشکل در تأمین آب شُرب، یکی از شهروندان با ارسال ویدیویی برای واکاوی، از هدررفت آب به دلیل شکستن لوله در داخل یک منهول در محله نشمیلان و عدم رسیدگی آبفا به آن خبر داد.

در ویدیوی دیگری هم، شهروندی از شهر صاحب می‌گوید: چند وقتی است که اداره آبفا چند کوچه را در صاحب حفاری کرده اما نسبت به اتمام کارها اقدام نکرده است، از طرفی شهرداری هم آسفالت این کوچه‌ها را منوط به اتمام عملیات لوله‌گذاری کرده و همین مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد کرده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا