آسفالت راه‌های روستایی در سقز

✍️ کیوان عبدخدا

طی دو سال اخیر آسفالت راه‌های روستایی در سقز آهنگ خوبی گرفته است و برخی از روستاییان سقز را که هنوز از این نعمت برخوردار نیستند امیدوار کرده است که آن توسعه روستایی که همه صحبت از آن می‌کنند در روستا و منطقه آنان نیز رخ بدهد. هر چند توسعه روستایی فقط در گرو راه آسفالته نیست ولی قطعاً این موضوع جزو زیرساخت های مهم توسعه است.

اگر چه باید از آسفالت راه‌های روستایی در سقز بسیار خوشحال باشیم ولی نیازمند این است که یک تلنگر به خودمان و به مسئولین وارد کنیم و بپرسیم که چرا در سال‌های گذشته چنین اتفاقی نمی افتاد و اگر می‌افتاد چرا اینقدر کم و به کندی؟ مگر چه اتفاقی افتاده است در این دو سال اخیر؟ آیا بودجه یکی دو سال اخیر راهداری سقز نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است؟

با اینکه جواب این سوالات را باید از مسئولین سالهای گذشته پرسید ولی شاید جواب آن برای مردم هم زیاد دور از ذهن نباشد! نخیر بعید است افزایش بودجه قابل ملاحظه‌ای وجود داشته باشد. چیزی که نبوده است مدیریت صحیح، برنامه‌ریزی درست، توزیع صحیح بودجه بین بخشی، شناسایی صحیح نیازها، مشاوره درست با معتمدین روستایی، پیگیری لازم و ….بوده است.

اگر چه نقش فرماندار حال حاضر سقز و مدیر حال حاضر راهداری سقز و دیگر مدیران مربوطه ، شورا و دهیاران و معتمدین روستایی در تلاش و توجه به روستاها و انجام این آسفالتها پررنگ و مشهود است ولی هنوز با میانگین آسفالت راه روستایی در استان کوردستان فاصله بسیار زیادی وجود دارد. به گفته خود مسئولین درصد آسفالت راه روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار سقز حدود ۴۴ درصد است درحالی که میانگین استانی این شاخص ۶۴ درصد است. ضمن اینکه لازم است این ۲۰ درصد عقب افتادگی جبران گردد باید مسئولین گذشته پاسخگوی آن باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا