ڕێبوارێک لە ڕێبازی ڕاهێنان

۳۰ ساڵ وانە وتنەوە، نووسینی دەیان کتێب لە بواری برقی سەنعەتی، دیزاینەر تەڕاحی دەیان پڕۆژەی برقی لە ناوخۆ و دەرەوەی وڵات، داوەری هەڵبژێردراو لەلایەن ۳۱ پارێزگای وڵاتەوه بۆ بەشداریکردن لە دەیان پێشبڕکێی نێودەوڵەتی بەلاوە کەم بوو، ئێستاکەش بۆ بەزاندنی کێشەکان بێ وچان تێئەکۆشێ و لە بنارەوه بەرەو لووتکە بەرزەکان، بەردی بناغە بۆ بەرەی نوێ بەشان ئەکێشێت.

ئەنازیار کاک “فارۆق محەممەدامینی” ئەو مامۆستا ڕاهێنەرەیە کە بەگەنجی براوەی دامەزران لە تاران ئەبێت بەڵام بە مەبەستی پێگەیاندنی گەنجانی ناوچە بەرەو سەقز ئاوڕ ئەیاتەوە و دەس ئەیاتە ڕاهێنانی ڕۆڵەکانی سەقز.
=====

فاروق محمدامینی متولد ۱۳۴۷ در سقز، بعد از اخذ دیپلم در هنرستان بیدهندی سقز در رشته مهندسی برق دانشگاه رجایی تهران پذیرفته شد.

این مربی فنی و حرفه‌ای علیرغم دارا بودن سهمیه استخدامی در تهران، اما به خاطر علاقه به زادگاه خود و تمایل به انتقال توانایی‌های خود به جوانان زادگاهش، پس از طی یک دوره در مرکز تربیت معلم کرج، از سال ۱۳۷۳ بعنوان مربی در کارگاه برق صنعتی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سقز مشغول شد و این کار را تا زمان بازنشستگی (۱۴۰۰) ادامه داد.

آموزش دوره‌های برق صنعتی، تعمیر ماشین‌های الکتریکی، تعمیر دوربین‌های مداربسته و… از جمله موضوعاتی بوده که محمدامینی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سقز به علاقه‌مندان ارائه داده است.

جدا از این، محمد امینی از سال ۱۳۷۸ در مسابقات ملی مهارت در مراحل مختلف شهرستانی، استانی، کشوری و جهانی بعنوان داور انتخاب شده است.

 

از سال ۲۰۰۱ نیز بعنوان طراح پروژه‌های ملی و بین‌المللی مطرح شد و در سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴) بعنوان داور مسابقات بین‌المللی رشته برق معرفی شد و پس از آن در چندین مسابقه جهانی ازجمله در ژاپن،کانادا، انکلیس، آلمان، برزیل، امارات، روسیه و… بعنوان داور حضور یافت. همچنین در چند دوره مسابقات داخلی نیز توسط کارشناسان ۳۱ استان بعنوان مدیر رشته برق انتخاب شد.

تألیف ۱۰ جلد کتاب در حوزه برق صنعتی که اکنون در مدارس، مراکز فنی حرفه‌ای و حتی دانشگاه‌ها تدریس می‌شود از دیگر افتخارات این متخصص حوزه برق صنعتی است.

در این سالها آموزش‌های فاروق محمدامینی به جوانان منجر به اتفاقات مبارک و پرورش استعدادهای خاصی شده و هر کدام از این جوانان افتخارات جداگانه‌ای برای خود و شهرستان سقز در حوزه برق کسب کرده‌اند.

واکاوی مصاحبه‌ای با این نخبه حوزه برق تدارک دیده که در آن محمدامینی روایتی شنیدنی از فعالیت‌های خود در بخش‌های دولتی و خصوصی، تربیت شاگردان ارائه داده و انتقاداتی نیز به وضعیت موجود به لحاظ امکانات و نیروی انسانی داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا