هزار دف در پالنگان

روز گذشته و در آخرین روز از فروردین ۱۴۰۳ جشنواره هزار دف در روستای پالنگان و در راستای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری برگزار شد.

این جشنواره با حضور دف نوازانی از کردستان و برخی استان‌های کشور در روستای گردشگری پالنگان با حضور گردشگران داخلی و خارجی و بیش از ٣٠ هزار نفر در قالب تورهای گردشگری برگزار شد.

پالنگان روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کامیاران است. دو مسیر از سنندج به سمت روستای پالنگان وجود دارد یکی از طریق جاده سنندج-کامیاران و دیگری از مسیر جاده مریوان، که از سمت سنندج-کامیاران مسافت ۱۱۵ کیلومتری را باید طی کرد تا به این روستای گردشگری رسید. از طرف مریوان هم ۹۰ کیلومتر تا روستای پالنگان فاصله است و امسال در این دوره نه فقط از استان کردستان بلکه از اقصی نقاط کشور گردشگر به این روستا آمده بودند.

مسئولان امیدوارند برگزاری این مراسم راه را برای ثبت پالنگان بعنوان روستای گردشگری جهانی هموار گردد. خبرگزاری ایرنا در این‌باره نوشت؛ سال گذشته هشت روستا از ایران در لیست روستاهای گردشگری جهانی قرار گرفتند و پالنگان یکی از این روستاها بود ولی با نظر ارزیاب بین المللی به دلیل وجود ضعف‌هایی هم چون نبود زیرساخت‌های لازم از جمله روشنایی، محل اسکان مسافران و عدم برگزاری مراسم فرهنگی، هنری و اجتماعی از رقابت بازماند.

بر اساس آنچه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است امسال هم بخشی از این انتقادها ازجمله ضعف زیرساخت تردد و اسکان کماکان پابرجا بود.

این مراسم البته حواشی‌ای هم داشت، آغاز مراسم دف نوازی همزمان شد با برگشت دام‌های مردم روستا که تعدادی از این دام‌ها وارد جمعیت و موجب ایجاد ترس و اضطراب در مردم شدند ولی خوشبختانه آسیبی به کسی وارد نشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا