وعده جدید برای زمین‌های پشت شهرک دانشگاه؛

صاحبان زمین از اول تیرماه برای اخذ جواز مراجعه کنند

زمین‌های پشت شهرک دانشگاه و مسایل مرتبط با آن ازجمله الحاق‌شان به محدوده شهری، اختلاف با مالک، احداث بلوار ۴۵ متری جنوبی، اخذ جواز به متقاضیان و … طی یک دهه گذشته در فضای عمومی و رسانه‌ای سقز مطرح بود، اگر وعده‌های پیرامون این موضوع را برشماریم شاید یک لیست بلند بالا را شاهد باشیم.

در جدیدترین وعده هم که روز گذشته از سوی برخی رسانه‌های شهرستان و از زبان تعدادی از مسئولان منتشر شد آنها اعلام کرده‌اند که متقاضیان می‌توانند از اول تیرماه برای اخذ جواز به شهرداری سقز مراجعه نمایند. این وعده در حالی ارائه می‌شود که در زمستان گذشته و پس از توافق جدید شورا و شهرداری با مالکان، قرار بود مقدمات ارائه جواز در بهمن ماه آغاز شود و از آن زمان تاکنون قریب به چهار ماه می‌گذرد ولی باز هم شاهد وعده دیگری هستیم.

خوب است مسئولان بدانند که اول تیر ماه از آنچه که فکر می‌کنند به آنها نزدیکتر است، بنابر این اگر وعده‌شان عملی شد از یک طرف باعث کاهش بی‌اعتمادی می‌شوند و از طرفی موجبات رونق ساخت و ساز در شهر را فراهم می‌آورند، اما اگر عملی نشود شاید دیگر متقاضیان امسال هم نتوانند برای ساخت اقدام نمایند و از آن طرف دیوار بی‌اعتمادی را هم بلندتر می‌کنند.

البته مشخص نیست که مباحث مطرح شده در روزهای گذشته تنها مرتبط با زمین‌های موسوم به عبد بود یا مابقی تعاونی‌ها را هم در برمی‌گیرد، چون زمین‌های عبد تنها بخشی از زمین‌های پشت شهرک دانشگاه را شامل می‌شود. از طرفی، از سخنان روز گذشته مسئولان پیدا بود که هنوز هم مشکلاتی ازجمله کلکتور آب و فاضلاب، آماده‌سازی زمین‌ها و … مطرح است. همچنین مباحثی پیرامون تأخیر در عملکرد بدنه کارشناسی شهرداری و نظام مهندسی در رابطه با تأخیر در فرایند صدور و ثبت جواز وجود دارد که گلایه‌مندی بسیاری از شهروندان را در پی داشته است.

باید دید که آیا همه اینها اجازه می‌دهند روند عادی ساخت و ساز در این منطقه پس از شروع اخذ جواز در اول تیرماه آغاز شود؟ و این بار مسئولان به مشکلات سایر مناطق ازجمله بلوار ۴۵ متری شرقی، مسکن ملی، فاز دو شهرک فرهنگیان و سایر پروژه‌ها در حوزه ساخت و ساز بپردازند یا خیر؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا