پذیرش هنرمند خلاق سقزی در مسابقات جهانی هایکو در ژاپن

چرو یوسف پور هنرمند ۱۰ ساله سقزی بعد از درخشش در دوازدهمین دوره مسابقات نقاشی یادواره آنتوان چخوف و آثارش در شهر تاگانروگ روسیه ، این بار بە هجدهمین دوره از  مسابقات بین المللی  هایکوی ژاپن  رسید.

هایکو از جملە قالب های شعر ژاپنی با توضیحاتی کوتاه از لحظات شاعرانه ی زندگی  فرد است  که به بیان جزئیاتی از هر آنچه مورد علاقه او است می پردازد . این دوره تلفیقی از شعر و نقاشی با مفهوم خانواده از دیدگاه کودکان بود تا لحظاتی زیبا از بودن در کنار خانواده هایشان را به تصویر بکشند .ورود افتخاری  چرو یوسف پور به دلیل منع شرکت کودکان ایرانی  نه به زبان فارسی و کوردی و صرفا به زبان انگلیسی بوده است.  ورود چرو به مسابقات در نتیجه ی خلق نقاشی زیبا و هایکو متناسب با اثرش و مکاتبات فشرده در  دفاع از حق شرکت کودکان ایرانی بوده است بنابراین  چرو  به عنوان تنها نماینده ازایران موفق به شرکت دردوازدهمین دوره از  مسابقات هایکو  ژاپن  شد.

چرو یوسف پور هنرآموز شلیر قدیمی از مربیان حوزه نقاشی می باشد که در چندین مسابقه و فستیوال از جمله: جشنواره شهر صلح آمیز ژاپن، دومین نمایشگاه مجازی موسسه فرهنگی هنری خادمین، مسابقات نقاشی شهرداری سقز، جشنواره کشوری رویای کهکشانی من، نمایشگاه نقاشی بزرگ هنرمند کوچک تهران و… موفق به کسب رتبه برتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا