برای درگذشت ماموستا عبدالله شرافتی

خبر درگذشت استاد عزیز، حاج ماموستا عبدالله شرافتی، از ماموستاها و مدرسان خوشنام سقز را شنیدم که باعث تأسف و تأثرم شد. ماموستا عبدالله شرافتی را از دوران دبیرستان می‌شناختم  و رابطه و معارفه‌ام با ایشان برمی گردد به زمانی که دبیر دبیرستان‌های سقز  بودند و یک سال افتخار شاگردی‌شان را یافتم.

اهل مطالعه و بحث بود و در تفهیم مسایل و مباحث دینی، به استدلال‌های عقل پسند اهمیت فراوان میداد و در کار خود جدی و پُرتلاش بود. بعدها تمام وقت خود را به حجره و مسجد اختصاص داد و چهره ای بسیار مردمی بود.

تا چند سال قبل، مدرس و امام و پیشنماز مسجد ایرانشاه بودند و در چنددهه اخیر خدمات فراوان و ماندگاری به مردم آن منطقه در امر راهنمایی دینی مردم و ایجاد و صلح و آشتی بین طوایف منطقه ارائه کرد.

مدتی قبل شنیدم کسالت دارند در معیت یکی از دوستان عزیز، به عیادتشان رفتم و در یک ساعتی که در خدمتشان بودم خاطراتی از دوران تحصیل‌شان برایم گفتند از جمله اینکه مدتی در کردستان عراق در سلیمانیه، شاگردِ نویسنده و ادیب مشهور و مفسر قرآن، “استاد محمد خال” بوده و فارغ التحصیل یا اصطلاحا مُجاز ایشان بود.

ضایعه رحلت این استاد عزیز را خدمت خانواده و نزدیکان ایشان و جامعه معزز روحانیت کردستان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند برایشان بخشایش و علو درجات خواستارم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا