وقتی فرودگاه سقز قربانی کم‌کاری و اقدامات نمایشی می‌شود

در حالی‌که پروازهای فرودگاه سقز بیش از چهار ماه است متوقف شده، نماینده سقز و بانه بار دیگر خواستار ازسرگیری و افزایش پروازها شده است. این در حالی است که مشکل اساسی نه تعداد پروازها بلکه زیرساخت‌های ناقص و بی‌توجهی به این فرودگاه و شهر سقز است.

نماینده سقز و بانه، پس از حدود چهار ماه وقفه در تنها پرواز هفتگی فرودگاه سقز و نیز وعده او مبنی بر افزایش پروازها به دو نوبت در هفته، حالا در نشستی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران شرکت «پارس‌ایر» خواستار ازسرگیری پروازهای هفتگی و برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد پروازها شده است.

محسن بیگلری در این نشست تأکید کرده است که در صورت تحقق نیافتن وعده‌ها، ناگزیر خواهد بود از سایر ابزارهای نظارتی مجلس، از جمله طرح سؤال و استیضاح، استفاده کند. او تأخیر و خلف وعده در این زمینه را «توهین به مردم» دانسته و گفته است که این وضعیت بیش از این قابل‌قبول نیست.

گرچه استفاده از این ابزارها حق نماینده است اما هم او و هم مسئولان بایستی قبل از هر چیز در صدد رفع مشکلات اساسی و زیرساختی فرودگاه باشند نه اینکه با اقدامات نمایشی و برجسته کردن یک پرواز هفتگی در صدد لاپوشانی نواقص موجود در فرودگاه برآیند.

دو سال پس از اولین پرواز، هنوز برای این فرودگاه مدیر تعیین نشده است، نیروی اداری و حفاظتی در روز پرواز از شهر و استان‌های همجوار تأمین می‌شود. همچنین مشکلات زیرساختی ازجمله تطویل باند، عدم تجهیز برج مراقبت، عدم تعیین تکلیف دکل‌های فشار قوی برق و … به قوت خود باقی است.

بی‌توجهی مسئولان استانی نسبت به ظرفیت این فرودگاه به حدی است که گویا حتی فراموش کرده‌اند که چینی زیرساختی در سقز وجود دارد و هیچ برنامه‌ای برای معرفی و تبلیغ استفاده از فرودگاه سقز در شهرهای اطراف اجرا نشده است؛ در حالی‌که این فرودگاه برای پاسخگویی به نیاز بیش از یک میلیون نفر از ساکنان منطقه احداث شده است.

بنابر این رساندن فرودگاه سقز به جایگاه واقعی خود نیازمند پکیجی از برنامهریزی دقیق است که در آن مدیریت، تکمیل زیرساخت‌ها، افزایش پروازها و سایر موضوعات دیده شود نه تنها بر یک جنبه (افزایش پرواز) مانور داده شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا