وضعیت آسفالت راه‌های روستایی شهرستان سقز

کمبود امکانات موردنیاز روستاها در حوزه های مختلف واقعیتی ملموس است در این میان راه روستایی به عنوان یکی از مهمترین خدمات زیربنایی نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه مناطق روستایی دارد تا جایی که از آن به عنوان شریان حیاتی هر منطقه نام می برند.

حمل تولیدات زراعی، جابجائی مسافران، تسهیل در ارائه خدمات مختلف و در کل پیوند دهنده مناطق روستائی و شهرها بر عهده راههای روستایی است.

وضعیت راه روستایی شهرستان به تفکیک چهار بخش بدین شکل است:

بخش مرکزی: از ۳۳۳ کیلومتر راه روستایی با ۹۷ روستای دارای سکنه که گسترده ترین بخش به لحاظ مساحت محسوب می شود ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته وجود دارد.

بخش زیویه: این بخش با ۵۶ روستای دارای سکنه و ۲۲۲ کیلومتر راه روستایی، دارای ۹۴ کیلومتر راه آسفالته است که بیشترین برخورداری را دارد.

بخش امام: مرکز این بخش یعنی سنته که تازگی به شهر تبدیل شده است ۷۳ روستای دارای سکنه دارد و از ۲۵۸ کیلومتر راه روستایی ۱۰۸ کیلومتر آن آسفالت شده است.

بخش سرشیو که کوچکترین بخش و کم برخوردارترین بخش شهرستان نیز محسوب می شود با ۲۸ روستای دارای سکنه و ۱۴۱ کیلومتر راه روستایی تنها ۲۸ کیلومتر راه آسفالته دارد.

 

با نگاهی به آمار فوق مشخص می‌شود که برخورداری شهرستان سقز در این حوزه به مراتب پایین‌تر از استان و کشور بوده، فلذا می‌توان گفت عدم برخورداری شهرستان در سایر حوزه‌ها نیز تابعی از این وضعیت است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا