نوسازی جاده صاحب_گلتپه به کجا رسید؟

اگرچه فعالیت اداره راهداری در جهت آسفالت جاده روستایی در دو سال گذشته چشمگیرتر از قبل بوده است اما برخی جاده‌های فرعی اما تأثیرگذار شهرستان سقز کماکان از وضعیت نامطلوبی برخوردارند.

ازجمله جاده صاحب-گلتپه که به سبب وجود معادن، کشاورزی مرغوب و گردشگری قابل توجه به نوعی قلب اقتصادی سقز محسوب می‌شود، اما وضعیت جاده‌ای آن کماکان نابسامان است.

 

اخیرا اداره راهداری سقز تعدادی ماشین‌آلات در این مسیر مستقر کرده است و مردم منطقه امیدوارند تا قبل از شروع بارش‌های فصلی کار نوسازی جاده به اتمام برسد. با این وجود ماشین‌آلات مذکور و نیروهای آن در طول بیش از یک هفته کارچندانی از پیش نبرده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سقز در مورد این جاده گفت: قرار است ۶ تا ۸ کیلومتر از مسیر تا پایان آذر نوسازی شود و علاوه بر تعریض جاده از ۶ متر به ۷ متر و ۳۰ سانتیمتر، به کمک ماشین‌آلات مستقر شده کیفیت و مقاومت آسفالت در برابر ماشین‌های سنگین و حامل مواد معدنی با وزن استاندارد بالا برود.

روحانی‌زاده با اشاره به هزینه ۵ تا ۸ میلیاردی هر کیلومتر راه روستایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ کیلومتر راه روستایی در سقز آسفالت شده است و بنا داریم این میزان را به ۳۰ تا ۳۲ کیلومتر برسانیم.

قابل ذکر است که وضعیت آسفالت جاده‌های روستایی در سقز بسیار پایین‌تر از میانگین استانی است و مسئولان امیدوارند با کارهایی که انجام شده و برنامه‌هایی که در دست اجراست این فاصله را کاهش دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا