تأملی بر اظهارات نماینده سقز و بانه در جلسات شورای معادن و بررسی مشکلات سقز

“کردستان بیش از ۵۰۰ میلیون تن ذخایر معادن کشور را دارد، اما هیچ نقشی در تولید ثروت ندارد و حق استان در پرداخت حقوق دولتی معادن تضییع می‌شود”.

این صحبت‌ها صحبت‌های بهزاد رحیمی نماینده سقز _بعنوان شهری که با ۶۸ معدن رتبه نخست استان را دارد_ نیست، بلکه صحبت‌های پرویز اوسطی نماینده قروه است، شهری که با ۵۹ معدن رتبه سوم استان را دارد. جالب آنکه اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی است و رحیمی در کمیسیون معادن.

این واکنش نشان می‌دهد که اوسطی در جلسه شورای معادن استان صریح‌تر و بی‌پرده‌تر صحبت کرده است. درحالیکه رحیمی صرفا خواستار اجرای ماده۴۳برنامه ششم توسعه (پرداخت یک درصد فروش معادن به خزانه معین استان) شده و در مقابل به بیان برخی بدیهیات و اموراتی که در یک روال عادی انجام می‌شود پرداخته است و کمتر مطالبه‌ای جدی را مطرح کرده است.

در جلسه‌ای دیگر که به منظور بررسی مشکلات شهرستان سقز در استانداری تشکیل شده است، بهزاد رحیمی باز هم به جای طرح مطالبات شهرستان به اقدامات شاخص دولت اشاره کرده و ورودی هم به بحث انتخابات داشته است. رحیمی در این باره گفته است: “بی شک عده‌ای معاند و مخالف دولت و همچنین رقبای انتخاباتی درصدد کمرنگ کردن خدمات دولت هستند ولی باید با درایت و صداقت هر آنچه انجام شده به مردم اطلاع‌رسانی شود”.

نماینده سقز و بانه فراموش کرده است که آنچه در دولت زیاد است دستگاه‌ها و رسانه‌های عریض و طویل جهت انعکاس دستاوردهاست و او نماینده مردم است و ضمن تلاش و همراهی با مدیران دولت در رفع مشکلات، مهمترین وظیفه‌اش نظارت و تذکر به دولت است نه نگرانی از عدم انعکاس عملکردها.

باید به ایشان یادآوری کرد که انتخابات پیش‌رو انتخابات مجلس است و نه ریاست جمهوری، رقبای احتمالی رقبای نماینده فعلی هستند نه رقیب دولت. نماینده به جای بیان عملکرد و دفاع از دستاوردهای دولت، بگوید خود در طول چهار سال نمایندگی چه دستاوردی برای این شهر داشته است؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا