سوپرمارکت‌ها در نقش پستچی

مشکل عدم تحویل بسته‌های پستی در سقز داد شهروندان را درآورده و گلایه‌ها از این اداره روز به روز بیشتر می‌شود. تا پیش از این مردم گلایه داشتند که پستچی‌ها بسته‌ها را به منزل نمی‌آورند و باید بعد از چند روز و حتی چند ماه معطلی خودمان با مراجعه به اداره پُست مرسوله را در میان کوهی از بسته‌های پُستی جدا کنیم.

اداره پُست نیز به جای رفع مشکلات، یافتن راه‌حل جدید و احترام به مشتریان، دست نوآوری‌های محیرالعقولی زده است که در نوع خود بی‌نظیر هستند، از آن جمله تحویل بسته‌ها به سوپرمارکت‌های محلات است. به این صورت که بسته را تحویل یکی از سوپرمارکت‌ها داده و اگر حوصله داشته باشد این موضوع را به صورت تلفنی به صاحب بسته اطلاع می‌دهد که بسته شما فلان فروشگاه است و بروید تحویل بگیرید که در برخی موارد هم این تماس گرفته نمی‌شود و فرد خبر ندارد که بسته‌اش احتمالا به یک فروشگاه تحویل داده شده است.

شهروندی که تجربه‌ای اینچنین دارد می‌گوید: اواخر فروردین یک خرید اینترنتی داشتم، مطابق کُد رهگیری پُستی این بسته در هفته اول اردیبهشت تحویل اداره پُست شهرستان داده شد اما بسته به دستم نرسید و زمان گذشت و اصلا یادم رفت چنین چیزی پیشنهاد داده‌ام تا اینکه برادرم یک بسته دیگر سفارش داد و او دریافتش را پیگیری کرد و مشخص شد که بسته‌اش را به سوپرمارکت دو کوچه پایین‌تر تحویل داده‌اند و ناچار به آنجا مراجعه کرد و آنجا بود که متوجه شد یک بسته دیگر هم نزد فروشگاه داریم، با این حساب بعد از حدود ۴۸ روز بسته به دستم رسید.

شهروند دیگری که یک هفته بود بسته‌ای را سفارش داده بود می‌گوید: تلفنم زنگ خورد و پاسخ دادم و فرد آن سوی تلفن اعلام کرد که پُستچی است و بسته را به سوپرمارکت… تحویل داده‌است. بدون اینکه مرا متوجه کند که این سوپر مارکت کجاست تلفن را قطع کرد. من هم چون تازه به آن خانه نقل مکان کرده‌ایم مغازه را نمی‌شناختم و ناچار شده چند سوپر مارکت را بگردم و دست آخر آن را نزد کسی پیدا کردم که حدود یک کیلومتر با منزل ما تفاوت داشت.

اینها مشکلاتی است که اداره پُست شهر سقز متوجه شهروندان سقزی کرده است. وقتی دلیل این کار هم پرسیده می‌شود جواب می‌دهند که منزل شما آدرس دقیقی ندارد و یا این محله چون تازه به شهر اضافه شده است پُستچی مسیر دقیق و منزل را نمی‌تواند شناسایی کند، در حالیکه این پاسخ کاملا اشتباه است، چون برابر با موارد متعددی که رخ داده و اخبار آن به دست واکاوی رسیده است برخی شهروندان سالهاست که در یک خانه ساکن هستند و در طول تمام این سالها بسته‌های پُستی به درب منزل آنها آمده است.

از طرفی وقتی کُد پُستی از سوی اداره پُست به یک خانه اختصاص داده شود حتما آدرس دقیق و مشخص آن هم نزد این اداره وجود دارد. بنابر این اینها صرفاً بهانه است و نباید ناکارمدی‌ها پشت چنین توجیهاتی قایم شوند. مضاف بر این مشتری بابت این خدمات هزینه‌ای پرداخت کرده است، چگونه است که هم هزینه را دریافت می‌کنید و هم دردسرهای دیگری را هم متوجهش می‌کنید؟

مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. عرض سلام و ادب
    بله بنده متاسفانه چندین بار به اداره پست مراجعه کردم و حتی پیشنهاد دادم که حیاط ما بزرگه و میتونید به جای اداره پست از انجا استفاده کنید چون اداره پست اصلا کالا های پستی را تحویل نمیدهد بلکه خودمان باید اونجا بریم و در حیاط دنبال کالا هایمان بگردیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا