پُست و خدمات پُستی؛ گُل بود به سبزه نیز آراسته شد

در اواخر هفته گذشته تعرفه‌های برخی خدمات پُستی افزایش چشمگیری داشتند که گاهی تا ۱۰۰ درصد نیز پیش رفته‌اند. البته شرکت پُست مدعی است که تغییر قیمت در سایت اعمال نشده و احتمالا ظرف امروز و فردا سایت این شرکت با تعرفه‌های جدید بروزرسانی شود.

اما شب گذشته وزیر ارتباطات آب پاکی را روی دست مردم ریخت و اعلام کرد: “خدمات عادی و سفارشی ۲۰ درصد برای مردم و ۵۰ درصد برای حقوقی‌ها افزایش یافته است. همچنین خدمات ویژه و پیشتاز هم حداکثر ۴۰ درصد بیشتر شده‌اند”.

در عوض مردم در واکنش به این افزایش تعرفه‌ها می‌گویند: در حالیکه کسب و کارها از طریق فروش آنلاین موجب افزایش درآمد شرکت پُست شده، اما این افزایش درآمد چندان صرف تقویت زیرساخت‌ها نشده و بنابر این افزایش تعرفه‌ها چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

از طرفی، در شهری مانند سقز تأخیر‌ در ارسال و دریافت کالاها و بسته‌های پُستی و اینکه شهروند خود باید با مراجعه به پُست و در میان کوهی از مرسولات بسته خود را بیابد به یک امر عادی تبدیل شده است و به عبارتی توازنی بین هزینه‌ای که شهروندان پرداخت می‌کنند با خدماتی که دریافت می‌کنند وجود ندارد.

در مقابل اداره پُست می‌گوید از سال ۹۸ هیچ افزایش تعرفه‌ای وجود نداشته و این به نوعی واقعی‌سازی خدمات پُستی است. اما جالب اینجاست که این شرکت _مانند تمامی دستگاه‌های دولتی_ وقتی حرف از افزایش و یا به گفته خودشان واقعی‌سازی قیمت می‌شود بلافاصله و بدون هیچ عذر و بهانه‌ای آن را اعمال می‌کنند، اما وقتی نوبت به شهروندان و ارائه خدمات مناسب به آنها می‌رسد ده‌ها دلیل و بهانه از جمله حجم بالای کار، کمبود نیرو، کمبود اعتبار و … پیش می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا