چه بر سر آموزشگاه رانندگی پایه یک آمد؟

در روزها و ماه‌های اخیر شهروندان زیادی از سقز و شهرهای اطراف با واکاوی تماس گرفته‌اند که سرنوشت آموزشگاه رانندگی پایه یک چه شد؟ اما از آنجا که پیگیری این موضوع از سوی واکاوی مسبوق به سابقه است و هر آنچه شنیده شد تنها وعده بود و قول پیگیری، و از طرفی نه شُرکا و نه مسئولان حتی پس از جلسات زیاد نتوانستند به نتیجه مطلوبی در رابطه با آموزشگاه برسند، جوابی نبود که به مخاطبان داده شود.

آموزشگاه رانندگی پایه یک در سقز از ظرفیت‌هایی بود که می‌توانست به جهات مختلفی هم در اشتغالزایی، هم گردشگری و هم کاهش هزینه‌های متقاضیان گواهینامه پایه یک مؤثر باشد. اما به دلیل اختلاف شرکا و تا حدودی اهمال مسئولان، این ظرفیت نه تنها به فعل نرسید بلکه هزینه‌هایی هم برای تعدادی شهروندان ایجاد کرد.

از چهار سال قبل که آموزشگاه شروع به کار کرد بیساری از متقاضیان گواهینامه پایه یک در سقز و چند شهر اطراف از اینکه چنین امکانی در سقز فراهم می‌شود و دیگر لازم نیست به شهرهای دور و نزدیک برای دریافت گواهینامه سفر کنند شادمان بودند، از طرفی دست‌اندرکاران آموزشگاه مدعی بودند که با این کار هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم بسیاری از هزینه‌های مالی و حتی جانی در راه رفت و برگشت به شهرهای دیگر کاهش می‌یابد.

بر همین اساس تعداد زیادی از متقاضیان امیدوار به گرفتن گواهینامه ثبت نام کردند که اگرچه بخش کمی موفق شدند اما تعدادی از آنها به دلیل عدم اتمام دوره آموزش درگیر مشکلات متعددی هم شدند.

این موضوع در سایه اختلاف میان شرکا اتفاق افتاد و با آنکه مسئولان هم در جلسات متعدد از حل موضوع و حتی واگذاری آن به یک انجمن عام‌المنفعه خبر دادند اما تا این لحظه نیز این اتفاق نیفتاده است و انتظاری که سالها سقزی‌ها برای داشتن یک مرکز آموزش رانندگی جهت دریافت گواهینامه پایه یک کشیدند در سایه بی‌تدبیری‌ها و قربانی کردن منافع عمومی به پای منافع شخصی کماکان معلق مانده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا