سید عماد حسینی معاون وزیر نفت شد

سید عماد حسینی که از گزینه‌های وزارت نفت در دولت چهاردهم بود بعنوان معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران منصوب شد.

حسینی، فارغ‌التحصیل مهندسی پتروشیمی است. او سابقه نمایندگی مجلس از حوزهٔ انتخابیهٔ قروه و دهگلان در دورهٔ هفتم و هشتم مجلس و نیز معاونت ‌مهندسی وزارت نفت در دوره وزارت زنگنه در سال ۹۲ را در کارنامه دارد.

با اینکه بسیاری از رسانه‌ها خبر انتصاب او را با عنوان “یک اهل تسنن معاون وزیر نفت شد” منتشر کرده‌اند، اما برخی دیگر بر این باورند که “شایستگی، توانایی، تخصص و تجربه” باید دلیل اصلی انتصاب‌ها باشد _که البته در میان کوردها و اهل سنت کم نیستند_ و اگر کسانی در کنار این شاخص‌ها، عناوین “کورد” و “اهل سنت” و … را هم داشتند نباید چندان در بوق کَرنا شود.

استدلال این افراد این است که اگر مبنا شایسته سالاری است که دیگر چنین عناوینی که فرد شخصا در آن دخیل نیست نباید ملاک باشند، اگر هم ملاک سهمیه است سهم کوردها با چند میلیون نفر و اهل سنت با بیش از ۱۵ میلیون نفر از میان بیست وزیر و بیش از صد معاون رئیس جمهور و معاون وزیر بیش از بیست نفر خواهد بود و حالا که کمتر از انگشتان یک دست سهم کوردها و اهل سنت شده است نباید چندان به آن دلخوش بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا