آغاز به کار رسمی انجمنِ مردمیِ معماری و شهرسازی “مانا شهر”

انجمن مردمی معماری و شهرسازی “مانا شهر” همزمان با روز مهندس و با حضور اعضای این انجمن، معاون عمرانی فرماندار، شهردار  سقز، اعضای شورای شهر سقز و صاحب، انجمن های سطح شهر وعلاقمندان به معماری و شهرسازی صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد سقز آغاز به کار کرد و از لوگوی این انجمن رونمایی شد.

در این مراسم که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد برگزار شد دکتر اسماعیل اسعدی رییس هیأت مدیره مانا شهر با اشاره به اهمیت انجمن ها گفت: در جامعه ما اهداف این نوع انجمن ها برای مردم به درستی تبیین نشده است و این وظیفه بر عهده نخبگان است تا به بهترین شکل اهمیت کار و خرد جمعی را برای مردم تعریف کنند. وی همچنین افزود: دولت به تنهایی قادر به انجام تمام امور نیست و سازمانهای مردم نهاد با بیان مشکلات و ارائه راهکار می توانند نقش پل ارتباطی میان مردم و مسولین را ایفا کنند. اسعدی در پایان گفت: انجمن ماناشهر با هدف تلاش در جهت شناخت و ارتقای حوزه های معماری، شهرسازی و میراث فرهنگی شهرستان سقز در قالب کارگروهها و استفاده از تخصص های مختلف سعی در کاهش گسست میان مسئولین و مردم دارد چرا که معتقدیم توسعه تنها از راه تعامل و همکاری میان تمام عناصر جامعه می گذرد.

همچنین در این مراسم علی محمدیان معاون عمرانی فرماندار با اشاره به  جامع نگری انجمن ها گفت: پیام کسانی که در قالب انجمن ها فعالیت می کنند بهترین نقشه راه برای مسئولین خواهد بود و تمامی ارگان های دولتی بایستی پذیرای ایده های انجمن ها باشند.

سردار دوغی رییس شورای شهر نیز با اشاره به اهداف انجمن مانا شهر گفت: یکی از اختیارات شورای شهر حمایت از تشکیل و ادامه کار انجمن هاست و مجموعه شورا و شهرداری نیز در تمامی حوزه های زیباسازی و مبلمان شهری، آسیب های اجتماعی و… حاضر به دریافت نکته نظرات انجمن های سطح شهر است.

همچنین شهردار سقز نیز با اعلام اینکه به زودی۱۱۰ هکتار در قالب تعاونی ها به محدوده شهری سقز اضافه می شود گفت: شهرداری برای جلوگیری از تکرار آسیبهای شهری و اجتماعی در محلات جدید شهری از ارائه طرح هایی که موجب کاهش این آسیبها شود استقبال می کند.

 

در ادامه مهندس قادربیگ زاده از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به مشکلات موجود در حوزه شهرسازی و معماری سقز گفت: تجربه زیسته در شهر سقز بسیاری از مشکلات را برای ما روشن کرده است و نشان داده است بسیاری از آنها ناشی از عدم استفاده از توان و نظر نخبگان بوده است و اظهار امیدواری کرد در آینده این موارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد. قادربیگ زاده مکان یابی نامناسب مسکن مهر جاقل، کم توجهی به استقرار اماکن نظامی در نزدیکی بافت های مسکونی را از مهمترین مشکلات حوزه شهری عنوان کرد.

در پایان این مراسم از لوگوی انجمن ماناشهر که توسط مختار اصغری طراحی شده بود رونمایی شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا