اعتراض قصابی ها به پایین بودن قیمت فروش گوشت قرمز

به گزارش واکاوی، امروز شنبه(۶/۵/۹۷) تعدادی از قصابی های سطح شهر در اعتراض به پایین بودن قیمت گوشت قرمز از عرضه این محصول خودداری کردند.

رییس اتحادیه مواد پروتئینی شهرستان سقز در گفتگو با واکاوی ضمن رد هرگونه اعتصاب توسط قصابی های سطح شهر گفت: قیمتی که اداره صنعت مصوب کرد و به قصابی ها اعلام کرده است به هیچ وجه با قیمت تمام شده همخوانی ندارد و به همین دلیل ممکن است از عرضه گوشت خودداری شود چراکه هیچ نوع صَرفه ی اقتصادی در آن وجود ندارد. لطیف قادرزاده با بیان اینکه مطابق نرخ مصوب اداره مذکور گوشت گوساله درجه یک ۴۲ هزار تومان، همراه با استخوان ۳۲ هزار تومان است که شاید هزینه های جاری قصابی ها و رستوران ها از این میزان کمتر نباشد اما قطعا برابری می کند و به همین خاطر ممکن است تعدادی از قصابی ها گوشت مورد نیاز را نتوانند از بازار تهیه کنند تا با قیمت مصوب بفروشند و این درحالی است که قیمت گوشت در بازارهای دام بالاست و قصاب نمی تواند گوشت را ۳۸ هزارتومان بخرد و با ۳۲ هزارتومان بفروشد.

در همین ارتباط لطیفه نوروزی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیز می گوید: قیمت مصوب شده برای تمام استان کردستان به یک میزان بوده و شهرستان سقز نمی تواند به تنهایی این قیمت را افزایش دهد. وی با بیان اینکه ممکن است قیمت مصوب به نفع قصابی ها نباشد گفت: به قصابی ها اعلام شده است که بعد از آنالیز بازار در قیمت ها تجدیدنظر خواهد شد، اما تعدادی از این قصابی ها بدون بررسی ها و آنالیز اولیه ممکن است اقدام به بستن مغازه های خود کنند که این کار به طور قطع منجر به آشفتگی بیشتر بازار خواهد شد.

علی باباییان رییس اداره دامپزشکی سقز نیز با بیان اینکه هیچ نوع کمبود گوشتی در شهرستان وجود ندارد گفت: قصاب ها و رستوران داران می توانند گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه سقز و یا میادین دام به شرطی که گواهی بهداشت و حمل قرنطینه داشته باشد تهیه کنند. وی افزود: اگر مشکلی در توزیع گوشت وجود دارد به قیمت تمام شده گوشت برمی گردد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا