اغوای مردم یا توسعەی شهر؟

در روزهایی که هیچ نشانی از تکاپوی اجرای طرح های توسعه ای و زیرساختی در شهر سقز به چشم نمی خورد، شهرداری و شورای شهر سقز اقدام به رونمایی از طرح برتر رستوران و کافی شاپ بر روی پل عابر پیاده سقز کردند. انگیزه برگزاری مراسمی که هنوز سرمایه گذار آن مشخص نشده با حضور نماینده و سایر مسئولین جالب توجه است.

آنچه که عیان است بعد از طرح سوال از شهردار توسط برخی اعضای شورا و موافقت با ادامه کار شهردار (طبق شنیده ها ضرب الاجل سه ماهه به وی) جهت تسریع در انجام فعالیتهای عمرانی مصوب، این مراسم شاید التیامی بر وضع موجود باشد اما قطعا این نسخه ای بسیار ضعیف برای ایجاد آرامش بر فضای حاکم بر مدیریت شهری سقز است.

شاید راکد بودن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و عدم تحقق وعده های نماینده مجلس و مسئولین استانی و نیز نبود انگیزه لازم برای حضور سرمایه گذاران و انجام پروژه های شهری و اشتغالزایی، مسئولین مرتبط را بر آن داشته تا چنین مراسمی برگزار شود.

چم سقز با قابلیت هایی که دارد می تواند محل مناسبی برای اجرای طرح ها و پروژه های مختلف عمران و گردشگری باشد به گونه ای که با طراحی مناسب آسیب چندانی نیز به چهره آن وارد نشود، در طرحی که از آن رونمایی شده است رودخانه ای رویایی با حجم زیادی از آب است که قطعا در عالم واقع وجود ندارد (آنچه شهروندان مشاهده می کنند رودخانه ای است کم آب و بیشتر شبیه به فاضلاب) و اینکه با یک طرح گرافیکی و رنگ و لعاب دادن به آن سعی در جلب توجه شهروندان داشته باشیم و بعد از گذشت ۱۰ سال از طرحی بهره برداری شود که نه تنها جذابیتی ندارد بلکه تنها چهره چم سقز را بیش از پیش کریه می کند تنها و تنها به معنای اجرای نمایش و اغوای مردم خواهد بود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا