قطع ۲ هزار و ۳۰۰ اصله درخت باغدار سنندجی صحت ندارد

 خبرهایی مبنی بر قطع دو هزار و ۳۰۰ اصله درخت یک باغدار سنندجی در فضای مجازی و سپس شبکه استانی کردستان منتشر شده بود اما معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کردستان خبر از قطع ۶۰۰ اصله درخت این باغدار می‌دهد.

محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی چند روز اخیر صاحب یکی از باغ‌های روستای «سو» از توابع سنندج به دلیل قطع درختان ثمردار باغ خود به پلیس مراجعه می‌کند و اخبار مربوط به آن هم در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرونده این اتفاق در پلیس آگاهی تشکیل شده است، اضافه کرد: باغدار مدعی شده ۲ هزار و ۳۰۰ اصله نهال باغش قطع شده در حالیکه براساس حضور کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در محل و بررسی آنها تعداد درختان ۶۰۰ اصله است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به اینکه درختان قطع شده در این باغ از گونه‌های مختلف بوده و از سه سال تا ۶ سال عمر داشتند، گفت: قطع این تعداد درخت با مته موتوری انجام شده و باید برای کاشت مجدد اقدام به ریشه زدایی درختان قبلی کرد.

احمدی یادآور شد: سازمان جهادکشاورزی استان برای اختصاص ۵۰۰ اصله نهال هلو به این کشاورز خسارت دیده اعلام آمادگی کرده ولی این باغدارآنرا نپذیرفته است.

وی با بیان اینکه کشت نهال‌های گلدانی تا یک ماه دیگر هم در استان امکان پذیر است، اضافه کرد: در حال حاضر هم برای سازمان تنها شرایط اختصاص نهال گلدانی هلو مهیا است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کردستان اعلام کرد: برآورد خسارت وارد شده به این باغدار هنوز به طور قطعی مشخص نشده است چراکه این مهم براساس نوع گونه و سن درختان انجام می‌شود و طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

پس از تحقیقات اولیه در رابطه با این پرونده، امروز به پلیس آگاهی سپرده شده تا متخلفین و مرتکبین به آن را شناسایی و تحویل قانون دهند؛درختان این باغ در روستای سو در نزدیکی سد گاوشان حدود ساعت‌ ۲ یا سه بامداد قطع شده است.

صاحب باغ مدعی شده بود کارشناسان ارزش درختان قطع شده را پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند. پخش شدن تصاویری از درختان قطع شده این باغ در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت و کاربران خواستار پیگیری و رسیدگی سریع این موضوع توسط نهادهای مرتبط شدند.

منبع| ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا