نفس‌های آخر ناوگان اتوبوسرانی سقز

فرسوده، با صندلی‌های سخت و زمخت و یا پاره پوره، بدون سیستم گرمایشی و سرمایشی و با انتشار کلی دود و آلودگی و دهها عیب و ایراد دیگر از ویژگی‌های ناوگان اتوبوسرانی سقز است، ناوگانی که پس از حدود بیست سال از ورودشان به این شهر جز در موارد اندک بازسازی نشده‌اند.

با اینکه بخش قابل توجهی از حمل و نقل عمومی خصوصا در مناطق حاشیه‌ توسط این اتوبوس‌ها انجام می‌شود، اما به دلیل عدم سرویس‌دهی مناسب، بسیاری از شهروندان استفاده از تاکسی و یا وسیله شخصی را بر استفاده از اتوبوس ترجیح می‌دهند. مزید بر این عوامل کرونا باعث شده تا استفاده از اتوبوس درون شهری به کمترین میزان خود برسد.

 

بر همین اساس رانندگان این دسته از وسایل نقلیه، در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده‌اند که این گزارش روایتگر این مشکلات است.

البته ما با مدیر عامل اتوبوسرانی سقز نیز تماس گرفتیم تا سخنان آنها و اقداماتی که برای کاهش مشکلات رانندگان انجام داده‌اند را منعکس کنیم، اما ایرج گیلاسی عنوان کرد: “برای مصاحبه باید با سرپرست شهرداری هماهنگ شوم”، که گویا هنوز هماهنگی لازم بعمل نیامده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا