نگرانی اسکیت‌بازان سقزی از جابجایی زمین اسکیت

اسکیت ورزشی مفرح و پُر هیجان و تا حدودی مناسب سن کودکان و نوجوانان است. ورزشی که در سقز تقریبا سابقه‌ای ۲۰ ساله دارد و در سال‌های اخیر در بخشی از پارک مولوی توانسته فضای مناسبی برای تخلیه هیجان و انرژی تعدادی از علاقه‌مندان را فراهم کند.

حالا شهرداری سقز قرار است در راستای قرارداد سرمایه‌گذار بخش خصوصی بخشی از لوازم شهربازی پارک لاله را به این قسمت (زمین اسکیت) منتقل کند. همین موضوع موجب نگرانی هیأت اسکیت و اسکیت‌بازان سقزی شده است.

 

در این باره رئیس هیأت اسکیت سقز به واکاوی گفت: قرارداد این هیأت با شهرداریی تا چند ماه آینده به اتمام می‌رسد و این موضوع موجب نگرانی علاقه‌مندان به این ورزش و به حاشیه رفتن آنها شده است.

هادی قهوه‌چی زاده افزود: از آنجا که فضای موجود نزدیک شهر بازی است می‌تواند نقش بخشی از شهر بازی را ایفا کند، از طرفی خانواده‌ها با سپردن کودکان خود به هیأت می‌توانند با خیالی آسوده در سایر قسمت‌های پارک قدم زنی کنند و یا در همان مسیر هنرنمایی فرزندان‌شان را ببینند. حالا اگر این فضا از هیأت گرفته شود تمامی این امکانات هم از هیأت، هم از علاقه‌مندان این ورزش و هم از خانواده‌ها گرفته می‌شود.

قهوه‌چی‌زاده افزود شهرداری پیشنهادهایی برای زمین و مکان جایگزین ارائه داده است، اما از آنجا که اسکیت یک ورزش همگانی و مفرح است و لازم است همزمان با آن موزیک پخش شود باید فضای جایگزین برای دیگر قسمت‌های پارک چندان مزاحمتی ایجاد نکند و در مکان یابی نظرات هیأت دیده شود.

در این‌باره، حق‌پرست، سرپرست اداره ورزش و جوانان سقز نیز گفت: اسکیت بخشی از اوقات فراغت علاقه‌مندان و ازجمله کودکان و نوجوانان را تأمین می‌کند و ما حاضر به همکاری با هیأت و شهرداری جهت تمدید قرارداد و یا انتخاب مکان مناسب جایگزین هستیم.

شهردار سقز هم گفت: موضوع در جهت قرارداد سرمایه‌گذار بخش خصوصی و انتقال بخشی از وسایل پارک لاله به پارک مولوی است و اگر این کار صورت بگیرد مکان مناسب با لحاظ کردن اهمیت این ورزش و نکته نظرات هیأت خواهد بود و در نهایت مکان مناسب در بخشی از پارک به اسکیت اختصاص می‌یابد.

شهردار سقز در پاسخ به اینکه چرا به جای تشویق شهروندان به استفاده از پارک لاله، اقدامات انجام گرفته بیشتر در راستای حذف آن است گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه کردستان انجام شده پارک لاله بازسازی و نونوار می‌شود و در آینده‌ای نزدیک شاهد پارکی در خور خواهیم بود.

اگرچه پارک مولوی به بخشی از زندگی و خاطرات چند نسل از سقزی‌ها تبدیل شده، اما نباید فراموش کرد که هدفگذاری مدیریت شهری و تمرکز بدون برنامه بر آن باعث آسیب‌هایی به وضعیت و نحوه استفاده شهروندان از فضاهای سبز شده است.

عدم رعایت برخی نوجوانان و استفاده بیش از حد از موتور در فضای داخل پارک، وسایل بعضا فرسوده در شهربازی، پولی بودن شهربازی در یک پارک که از آن عموم مردم است، بی‌توجهی به بخشی از فضاهای مُرده پارک و در نهایت شلوغی بیش از حد این پارک که بیشتر ناشی از تمرکز بدون برنامه بر روی پارک مولوی است باعث شده تا بسیاری از خانواده‌ها فضاهای دیگری همچون بلوارهای سنندج و بانه را برای در کنار هم بودن ترجیح دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا