جدیت و تسریع در انجام اقدامات پیش‌شرط توسعه فرودگاه سقز

در هفته بیست و نهم آغاز به کار فرودگاه سقز، پرواز رفت و برگشت بیست و پنجم انجام شد. واکاوی در این مدت با انتشار مرتب اخبار فرودگاه سقز سعی داشته تا با گفتمان مطالبه محوری، این پروژه و اهمیت آن برای توسعه حال و آینده سقز و منطقه را در اذهان عمومی ثبت کند و از طرفی ناظری باشد بر عملکرد مسئولان در این حوزه.

انجام (پنجاه پرواز به صورت رفت و برگشت) و جابجایی قریب به دو هزار نفر تازه با یک پرواز در هفته آنهم در زمانی نامناسب (روز پنجشنبه و آخر هفته) شاهد مناسبی است بر اینکه فرودگاه نو پای سقز جای خود را در سیستم حمل و نقل منطقه باز کرده است و این می‌تواند قدرت مانور مسئولان در رایزنی جهت تسریع در رفع کاستی‌ها را افزایش دهد.

با اینحال و علیرغم انتشار اخباری از دیدار استاندار کردستان با مدیرعامل هواپیمایی ایران‌ایر جهت افزایش پروازهای فرودگاه سقز و همچنین الحاق محدوده فرودگاه به محدوده منطقه آزاد بانه و مریوان، اما عملا در این مدت گامی اساسی برای فرودگاه برداشته نشده است.

البته ناگفته نماند خبرهایی مبنی بر انتصاب یک مدیر برای فرودگاه سقز به گوش می‌رسد که هنوز برای واکاوی قابل تأیید نیست ولی اگر این موضوع صحت داشته باشد می‌تواند مقدمه‌ای برای ساماندهی بهتر و امکان پیگیری مناسب‌تر مسایل فرودگاه باشد.

افزایش طول باند از ٢۶۵٠ باید به ٣۴٠٠ متر، تجهیز برج مراقبت، بکارگیری نیروی اختصاص جهت هندلینگ پرواز بجای استفاده از نیروهای فرودگاه ارومیه، دایر نمودن ایرلاین اختصاصی (کورد ایر) در استان کردستان، محوطه‌سازی و از همه مهمتر افزایش پرواز در طول هفته در روزهای مناسب از مهمترین موضوعاتی است که بایستی در رابطه با فرودگاه سقز پیگیری شود. برای این منظور لازم است در کنار رایزنی‌های فشرده و اقدامات ترغیبی، از اعتبارات استانی و سایر منابع به فرودگاه تزریق و یا از طریق خود شرکت فرودگاه‌ها، فرودگاه سقز تکمیل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا