پروازهای سر وقت فرودگاه سقز و نشانه‌های کم توجهی به آن

امروز پنجشنه چهارم مرداد ماه ۱۴۰۳ پرواز سی و یکم در هفته سی و هفتم از شروع فعالیت فرودگاه سقز انجام شد. این در حالی است که مواجهه نهادهای مربوطه از استانداری و شرکت فرودگاه‌ها گرفته تا فرمانداری و شهرداری و حتی نماینده شهرهای سقز و بانه حکایت از فراموشی این پروژه دارد.

در شروع فعالیت پرواز در یک فرودگاه جدید معمولا عرف بر این است که بخشی از صندلی‌های پرواز توسط استانداردی به منظور اطمینان خاطر به شرکت‌های هواپیمایی خریداری می‌شود، اما باتوجه به پروازهای منظم ایران ایر و مقبولیت پرواز در بین مردم سقز و شهرهای اطراف تاکنون شاهد چنین اقدامی نبوده‌ایم.

فرمانداری نیز که اتمام این پروژه را یکی از دستاوردهای خود می‌داند پس از پروازهای اولیه پندان اسمی از فرودگاه نمی‌برد. به همین منوال شرکت فرودگاه‌های استان هم با تعلل در انتخاب مدیر فرودگاه و بکارگیری نیروی بومی و عدم پیگیری رفع کم و کاستی‌ها نشان داده که چندان تمایلی به پیشرفت این فرودگاه ندارد.

شهرداری سقز هم برخلاف سایر شهرها هیچ نشان و علایمی از فرودگاه در سطح شهر قرار نداده است. حال آنکه جا دارد در وردی‌های مختلف شهر (بانه، دیواندره و بوکان) و حتی داخل شهر علایمی از مسیر فرودگاه نصب نماید.

حضور نماینده سقز و بانه در کمیسیون بسیار مهم برنامه و بودجه و سابقا در مجموعه‌های نفتی می‌تواند ظرفیتی برای شناساندن و توسعه فرودگاه باشد. نماینده می‌تواند از طریق شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیگیر تسریع در استقرار واحد سوخت‌رسانی در فرودگاه بشود. همچنین از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران نیز تعیین مدیر فرودگاه و پرسنل اداری و عملیاتی، افزایش طول باند، استقرار تجهیزات ناوبری کامل، استقرار تجهیزات به منظور پرواز شبانه فرودگاه در صورت لزوم، خدمات هندلینگ و سایر موارد مهم را پیگیری نمایند.

همچنین ضروری است شرکت‌های بزرگ فعال در سقز و بانه و بوکان و سایر شهرهای اطراف در صورت تمایل از طریق مکاتبه با شرکت‌های هواپیمایی و استانداری اقدام به تعهد خرید صندلی‌های پروازی نمایند که شاید از این طریق سایر شرکت‌ها نیز به بررسی شرایط پروازی سقز تمایل پیدا کنند.

نکته بعدی ضرورت شرکت‌های گردشگری و فعالین فضای مجازی در خصوص تولید محتوا در ارتباط با فرودگاه سقز است که با انتشار مطالب ایجاد تورهای گردشگری مبتنی بر پرواز منجر به توسعه و افزایش ضریب نفوذ هواپیما در بین عامه مردم گردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا