طنز

و اینک واکاوی ۳ ساله می‌شود

بنا داشتیم به مناسبت تولدمان کیکی بخریم و قاچ کنیم و ماچ (هوایی) بفرستیم برای تعقیب کنندگان‌ عزیزمان (تعقیب‌کن بر ۲نوع است؛ نوع اول فی‌الواقع همان فالوور است و نوع دوم موجود فاقد جنبه‌ی استعفا ندهنده‌ای‌است که می‌رود تعقیب قضایی می‌کند).

بله، کلی برنامه داشتیم که از خودمان زنده (لایو) بگذاریم. در حالی که شمع ۳ سالگی‌مان‌را فوت می‌کنیم، که کوید (۱۹) با چشمان گرد شده‌ای رویش را به سمت ما نمود و گفت: هون جای گوو! البته چون اینجا خانواده نشسته ترجمه‌ی دقیق آنچه ذکر آن رفت جایز نیست اما فحوای کلام ویروس این بود که تو بی‌جا می‌کنی جشن راه‌ می‌اندازی تو این هاگیرو واگیر.

لذا کیک و قاچ و ماچ (هوایی) را بوسیدیم گذاشتیم کنار. اما این دلیل نمی‌شود که به صورت مجازی (له جێوۆ) جشن نگیریم، بله ما از سه سالگی خود بسیار مشعوفیم و در یک جایمان عروسی‌است، اصلا در تاریخ بشر هیچ سه ساله‌ی دیگری تا این حد مورد توجه تعقیب کنندگان خود نبوده است و این به صورت الکی به ما انگیزه‌ی دوچندان می‌دهد.

در این مدت اتفاقات عجیبی را از سر گذراندیم من‌جمله؛ تبدیل چم سقز به پاساژ بانه، انتقال نان سقز به سفره‌ی ارومیه توسط دو عدد سایپا، اشتغال شهر در بورس کالا و‌ اینک آخرالزمان، کرونا! واکاوی آرزو‌داشت در سه سال اول عمر خود خبرهای بهتری برای مخابره داشت و سه سالگی خود را در شرایط بهتری جشن می‌گرفت و با یک حالت موزون می‌آمد شمع‌ها را فوت می‌کرد که صد سال زنده باشد، اما به قول آلمانی‌ها “آخرین چیزی که می‌میرد امید است”. لذا واکاوی در کمال امیدواری‌ و خوشبینی الکی سال چهارم از حیات خود را آغاز می‌کند. اما قبل از شروع سال چهارم این جشن سه‌سالگی به احترام قربانیان کرونا با یک دقیقه سکوت موقتا متوقف شده و سپس از سر گرفته می‌شود.

– (ثانیه‌ اول، واکاوی دستش را توی جیبش می‌گذارد به افق خیره شده و به اعمالش فکر ‌می‌کند)
– (ثانیه دهم، واکاوی سقف را نگاه می‌کند)
– (ثانیه چهل و‌ پنجم، واکاوی کله‌ی مبارکش را می‌خاراند)
– (ثانیه پنجاه‌و دویوم، واکاوی یک حالت معذبی دارد)
– ( ثانیه شصتم، واکاوی:”آخیـــش”)

در آخر واکاوی ضمن تشکر از پرسنل، اسپانسرها (خدایشان زیاد‌کند) و تعقیب‌کنندگان (نوع اول) خود، به احترام کادر درمان کلاهش را از سر بر می‌دارد و روزهای بهتری برای شهرش آرزو می‌ کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا