بنزین یورو۴؛ چرا سقز نه؟

روز گذشته خبری منتشر شد که در آن رییس تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفته بود؛ در حال حاضر بنزین یورو۴ در هفت شهرستان استان عرضه می‌شود و در سه شهرستان سقز، بیجار و بانه عرضه نمی‌شود.

چرایی عدم توزیع یورو۴ که نقش بسزایی در کاهش آلاینده های زیست محیطی دارد با واکنش شهروندان سقزی روبرو شد. #واکاوی موضوع را از رییس تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان جویا شد که رحیم‌زاده در پاسخ گفت: منبع هر شهرستان برای تأمین بنزین متفاوت است، به اینصورت که بنزین سقز و بانه از میاندوآب تأمین می‌شود و سایر شهرها از همدان و چون میاندوآب یورو۴ توزیع نمی‌کند قاعدتا این بنزین در سقز و بانه هم توزیع نمی‌شود، از طرفی توزیع یورو۴ در همدان هم مداوم نیست و همیشگی نیست.

رحیم‌زاده اضافه کرد؛ هرچند در سقز و بانه بنزین یورو۴ توزیع نمی‌شود اما وضعیت این دو شهر به لحاظ توزیع نفت‌گاز (گازوئیل، که آلودگی آن به مراتب از بنزین بیشتر است) از سایر شهرها بهتر است. به این صورت که در تمام استان فقط ۲۰ جایگاه نفت‌گاز یورو۴ توزیع می‌کنند که سهم سقز و بانه با حدود ۱۲ جایگاه از همه شهرها بیشتر است و به نوعی در تمامی جایگاه‌های نفت‌گاز این دو شهرستان، یورو۴ توزیع می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا