خداحافظیِ با عزّت

در جریان انتصاب یک فرد در یک سمت مدیریتی شاهد سیل تبریکات و بنرهای رنگارنگ با مضامین انتصاب بجا و شایسته و… هستیم که در آن حضور فرد در فلان منصب مدیریتی را نویدبخش روزهای خوب در آن حوزه عنوان کرده‌اند، اما ممکن است پس از مدتی دیدگاه بسیاری از همین افراد نسبت به عملکرد آن مدیر تغییر و چه بسا وی را عامل عقبگرد در آن حوزه نیز بدانند.

اما مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در روز اول اسفند، مقداری متفاوت‌تر از آمد و شد‌های معمول این چند ساله مدیران ارشد در استان بود. دفاع “محمد دره‌وزمی” از عملکرد و حضور خود در سازمان صمت کردستان به صورت مستند و با ارائه آمار و ارقام و نیز حضور پُررنگ مدیران و صاحبان صنایع و کارگاه‌های تولیدی از سراسر استان و به طور کلی فضای حاکم بر آن مراسم حاکی از رضایت از عملکرد وی بود.

دره‌وزمی، افزایش حقوقات دولتی از محل منابع کردستان از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سال ۹۲ به ۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰، آغاز به‌کار لاستیک بارز در کردستان و تأمین یک چهارم نیاز کشور به لاستیک، فعال‌سازی زنجیره فولاد و ذوب آهن کردستان در شهرهای قروه، بیجار و سقز، ملی کردن مشکلات استان و قرار دادن آن روی میز وزرا و حمایت تمام‌قد از تولیدکننده و بخش خصوصی را از مهمترین دستاوردهای خود و عملکرد تیم مدیریتی‌اش عنوان کرد، سخنان مدیرعامل خانه صمت کردستان، رئیس خانه معدن استان و رئیس اتاق اصناف استان مهر تأییدی بود بر رضایت از عملکرد دره‌وزمی.

در کنار این البته با اینکه نقدهای هم به سازمان صمت وارد است و هنوز بسیاری از مردم نسبت به بروکراسی گسترده در حوزه تولید و موانع موجود، وضعیت اشتغال، واگذاری معادن، وضعیت نامطلوب اصناف و… پرسش‎های زیادی دارند و ضرورت پاسخگویی به آنها وجود دارد، اما باید امکانات و ظرفیت‌ها و وضعیت موجود را سنجید تا به یک جمع‌بندی اساسی رسید.

با تمام اینها می‌توان گفت: برخلاف بسیاری از تغییرات مدریتی که این روزها شاهدیم و مدیرانی که صندلی خود را ترک می‌کنند حرفی برای گفتن ندارند، دره‌وزمی خداحافظی با عزتی حداقل نزد تولیدکنندگان و صاحبان صنایع داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا