چگونه خود را از بیماری‌های روده‌ای حفظ کنیم؟

با توجه به فصل گرما و شیوع بیماری‌های مختلف روده‌ای در این فصل خاص، شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز توصیه‌هایی جهت افزایش آگاهی شهروندان به منظور پیشگیری از بروز این نوع بیماری‌ها ازجمله وبا در اختیار شهروندان قرار داده است؛

۱- برای شستشو آماده سازی و طبخ مواد غذایی، از آب سالم استفاده نمایید .

۲- سبزیجاتی که به صورت خام مصرف می شوند را با استفاده از آب سالم و مواد پاک کننده و ضدعفونی کننده، سالم سازی و سپس مصرف نمایید.

۳- از نوشیدن آب آشامیدنی غیرمطمئن جداً خودداری نمایید.

۴- آب چشمه ها همیشه سالم نیست هنگام مسافرت و گردش در تابستان همواره از سلامت آب مصرفی اطمینان حاصل کنید و در صورت مشکوک بودن از آب جوشیده استفاده نمایید.

۵- هنگام گردش در خارج شهر توجه داشته باشید از آب رودخانه ها و چشمه های نامطمئن برای آشامیدن استفاده ننمایید و در صورت عدم دسترسی به آب مطمئن آن را به مدت ۳ دقیقه جوشانیده و مصرف کنید یا از آب بطری شده استفاده نمایید.

۶- خوراکیهای خام یا پخته که توسط دستفروشان دوره گرد عرضه می‌شود بهداشتی نبوده و مصرف آن جایز نیست به خصوص بستنی سنتی و انواع مواد غذایی که توسط افراد دست فروش در ساعات شب در کنار جاده ها عرضه می شود،

۷- از خرید مواد غذایی از کپرها و مراکز بین راهی غیر مطمئن خودداری کنید،

۸- شستشوی صحیح دست ها پس از تماس با مواد غذایی خام نشسته، پس از رفتن به توالت و پس از تماس با انواع مواد زاید، یکی از مهمترین راههای پیشگیری از بیماری هاست.

۹- از بازی کردن کودکان با آبنما و در حوضچه ها و آبهای غیرآشامیدنی در پارک ها و فضاهای سبز جلوگیری کنید.

۱۰- از ریختن آشغال و زباله در رودخانه ها، جویها و معابر و اماکن عمومی جداً خودداری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا