مربی‌سازنده و پدر محمدمبین عظیمی در گفتگو با واکاوی:

مسئولان وعده می‌دهند، اما حمایت نمی‌کنند

در روزهای گذشته قهرمانی مبین عظیمی بار دیگر نام و آوازه کُشتی سقز را جهانی کرد و بسیاری را امیدوار کرد که بار دیگر سقز به سرخط خبرهای حوزه کشتی بازگردد.

در مقابلِ این نام و آوازه‌ای که مبین در عرض یک ماه و با چهار قهرمانی در سطح ملی، منطقه‌ای، آسیایی و جهانی به پا کرد انتظار حمایت همه‌جانبه از از او انتظار بیهوده‌ای نیست، تا هم مبین و هم کسانی که سودای مبین شدن در سر دارند بیشتر دلگرم شوند. اما به نظر می‌رسد تمامی اینها به چند عکس و چند وعده ختم شده است.

علی عظیمی، پدر مبین در گفتگویی که با واکاوی داشت ضمن گلایه‌مندی از بیشتر مسئولان گفت: در یک ماه گذشته مبین توانسته چهار قهرمانی در سطوح ملی، منطقه‌ای، آسیایی و جهانی کسب کند و خصوصا موفقیت اخیر مبین تاکنون در استان کردستان سابقه نداشته است، اما تقدیری که در شان یک قهرمان ملی باشد را هیچ‌گاه شاهد نبودیم . این در حالی است که قهرمانانی در سطح مبین به روش‌های مختلف حمایت مالی و ورزشی می‌شوند.

عظیمی گفت: اگرچه مبین بعنوان یک قهرمان به هیچکدام از این وعده‌ها دخیل نبسته و تنها از توان خود مایه گذاشته و در این سال‌ها از بسیاری از لذت‌های دوران جوانی هم محروم شده و حتی برای اردوها نیز از جوایز خود خرج کرده، اما مسئولان مدام توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند و خیلی زود آنچه وعده داده‌اند را فراموش کردند، غافل از اینکه با این کار فقط یأس و دلسردی را به جوانان و کسانی که فکر می‌کنند در صورت قدم گذاشتن در این راه حمایت همه‌جانبه خواهند شد هدیه می‌دهند.

این مربی کشتی با اشاره به حمایت و دلگرمی‌های مردم به مبین و خانواده‌اش گفت: تمامی وعده‌های مسئولان یک طرف و لطف فرد دکه‌داری که در نهایت تواضع و فروتنی هدیه ارزشمندی به مبین داد یک طرف، چنین هدیه‌هایی بسیار امیدبخش و دلگرم کننده است، چون فرد شاید در اوج تنگدستی اما بدون وعده دادن و بدون اینکه کسی انتظارش را داشته باشد هدیه خود را به قهرمان ما داده است، در مقابل نحوه هدیه دادن کسانی که مثلا امتیاز معدن دارند و می‌بایستی در راستای رسالت اجتماعی خود از افتخار آفرینان این شهر حمایت کنند به حدی زننده است که نمی‌توان از آن صحبت کرد.

پدر مبین در پایان اشاره کرد که مبین تنها برای سربلندی کردستان مبارزه می‌کند و به سرانجام نرسیدن این وعده‌ها نمی‌تواند خللی در اراده او ایجاد کند، اما خوب است مسئولان برای دلسرد نکردن فرزندان و آینده‌داران این دیار هم که شده اندکی به وعده‌های خود عمل کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا