برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره بین المللی گەلاوێژ در سلیمانیه

بیست و ششمین دوره از جشنواره بین المللی گەلاوێژ که در شهر سلیمانیه اقلیم کردستان برگزار شد با معرفی بهترین‌ها به کار خود پایان داد که به شرح زیر است:

بخش داستان:

ئالان عرب، بوکان، مقام اول
دارا آزادمنش، تهران، مقام دوم

بخش تحقیق:

▫️آزاد نمکی و دکتر یعقوب احمدی، سنندج، مقام اول
▫️دکتر اسماعیل محمودی، هورامان،مقام دوم
▫️بهار علیمرادی، کرمانشاه، مقام سوم

سخنرانی:

▫️در این فستیوال، دکتر خالد توکلی و فرهاد امین پور از سقز به عنوان سخنران در پانل روشنفکری انتقادی حضور داشتند.

 

جشنواره بین‌المللی ادبی گەلاوێژ یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی اقلیم کردستان و منطقه به‌شمار می‌رود که سالیانه از سوی سازمان غیردولتی بنیاد روشنگری گلاویژ در شهر سلیمانیه پایتخت هنری و فرهنگی اقلیم کردستان برگزار می‌شود.

این جشنواره از سال ۱۹۹۶ هرساله برگزار می‌گردد و جایگاه ویژه‌ای را در میان فعالیت‌های فرهنگی منطقه به خود اختصاص داده‌است که همیشه و به‌طور مداوم، زمینه‌ای آزاد و مناسب را برای ارائه مطالب، دیدگاه‌ها و خلاقیت نویسندگان فراهم کرده‌است. جشنواره بین‌المللی ادبی «گلاویژ» هر سال با حضور ادیبان، شاعران، مترجمان و منتقداند از ایران و کشورهای مختلف جهان و اقلیم کردستان عراق در بخش‌های رقابتی و غیر رقابتی، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و خارجی، نمایشگاه کتاب و مجلات مختلف ادبی در شهر سلیمانیه پایتخت فرهنگی و هنری اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود. در روز اختتامیه، برندگان بخش‌های مختلف معرفی و ضمن تقدیر، تندیس جشنواره به آنها اهدا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا