سفر امروز استاندار به سقز بدون حاشیه نبود

سفر امروز استاندار به #سقز کاملا شخصی اما همراه با اقدامی بود که کمتر نزد مدیران و متمولان نمونه آن را دیده‌ایم، استاندار بی سر و صدا همراه با خانواده‌اش به سقز آمد و مستقیم رفت پیش کودکان مجتمع حاج افتخار امینی.

 

حرکت استاندار به سمت سقز کاملا شخصی و بدون هماهنگی با فرماندار صورت گرفت. اینکه وی کاملا داوطلبانه و با هزینه شخصی در چنین سفرهایی از چنین مکان‌هایی بازدید می‌کند قابل تقدیر است. باتوجه به پرس و جوهای معمول، برای واکاوی مشخص شد که مرادنیا از بدو مطلع شدنِ مسئولین شهرستانی تأکید داشته است که این بازدید نباید اطلاع‌رسانی شود و صرفا شخصی بوده و بس. اما ظاهرا کسانی در صدد بوده‌اند تا با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند علیرغم میل استاندار و خانواده‌اش ضمن پوشش این حرکت، آن را همانند یک اقدام پوپولیستی نمایش دهند و بدون توجه به عواقب این امر، عکس‌های این دیدار را منتشر کردند.

 

نکته دیگر حفظ حرمت این کودکان است که بیش از هرچیزی باید مورد توجه قرار می‌گرفت، متعاقب حضور استاندار و کودکان مجتمع در بازار، اکثر رسانه‌های شهرستان در سطحی وسیع به انتشار عکس‌هایی از این موضوع پرداخته و بدون اینکه سنجشی از عواقب احتمالی ناشی از این امر داشته باشند به این کار اقدام کردند.

 

بخش کوچکی از مجتمع حاج افتخار امینی از سوی بهزیستی تأمین می‌شود اما سایر هزینه‌های آن از محل مشارکت‌های مردمی تأمین شده و شاید کمتر کسی از شهروندان افرادی را که در این امور مشارکت دارند بشناسند و بسیاری از دست‌اندرکاران نیز هیچگونه علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن اقدامات خود ندارند. همچنین تعداد قابل توجهی از فرهنگیان با توجه به توان خود در زمینه‌هایی از جمله کلاس‌های جبرانی و … بدون هیچگونه چشمداشتی به این مجتمع کمک کرده‌اند و هیچ رسانه‌ای نیز سراغی از آنان نگرفته است.

 

دست‌اندرکاران مجتمع بارها بر مخفی ماندن نام و نشان این کودکان به این سبب که بایستی همانند سایر کودکان و دانش‌آموزان زندگی عادی داشته باشند تأکید کرده‌اند، اما اقدام کسانی که به قصد اطلاع‌رسانی دست به انتشار عکس‌های این بازدید زدند کاملا منافی این موضوع بوده و مناسب است عواقب چنین امری ابتدا سنجیده شود. صرف در دست داشتن یک موبایل، یک کانال خبری و یا یدک کشیدن عنوان خبرنگار و اشتغال در حوزه تبلیغات و نصب بنر به معنی خبرنگاری نیست و در بسیاری از این موارد هدف صرفا خوشامد بودن اصحاب قدرت است. خبرنگار بایستی ضمن حفظ اخلاق در زمینه خبررسانی، حفظ کرامت انسانی شهروندان را نیز لحاظ کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا