دانشگاه کوردستان در جمع ۳۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت

در رتبه‌بندی جدید دانشگاه‌های کشور که اخیرا از سوی پایگاه استنادی جهان اسلام اعلام شده است، جایگاه دانشگاه کردستان با جهش ۱۳ پله‌ای نسبت به سال‌ قبل از رتبه ۴۰-۳۱ به رتبه ۳۰-۲۱ ارتقای یافته است.
در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی برتر کشور، ۸۱ دانشگاه توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) معرفی شدند که دانشگاه کردستان توانست در بین ۳۰ دانشگاه برتر کشور قرار گیرد. دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و فردوسی مشهد حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند. رتبه‌بندی دانشگاه­‌های کشور هرساله از طرف ISC و بر اساس معیار‌ها و شاخص‌های پنج‌گانه پژوهشی، آموزشی، وجهه بین‌­المللی، تسهیلات-امکانات و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی انجام می­‌گیرد که اطلاعات پژوهشی رتبه‌بندی سال ۱۳۹۷-۱۳۹۸ مربوط به بازه زمانی ۲۰۱۵-۲۰۱۷ و اطلاعات پرسشنامه مربوطه مربوط به بازه زمانی ۱۳۹۶-۱۳۹۴ است.
بر اساس نتایج منتشر شده دانشگاه کردستان در ۴ شاخص پژوهش، وجهە بین‌المللی، تسهیلات و فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی با رشد قابل توجهی روبرو بودەاست. این جهش رتبه ماحصل فعالیت‌های علمی و پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه کردستان و مکاتبات اخیر با پایگاه Web of Science به منظور نمایه کردن نام دانشگاه در پایگاه استنادی مذکور می‌باشد.
منبع: دانشگاه کردستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا