پنج تن چوب قاچاق در سقز کشف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: پنج تن چوب قاچاق در روستاهای این شهرستان کشف و ۲ دستگاه اره موتوری ضبط شد.

سهراب احمدی اظهار داشت: همکاران اداره ما با مشاهده یک دستگاه وانت سایپا حامل مقطوعات چوب بید قاچاق اقدام به تعقیب نامحسوس آن برای شناسایی محل دپو و شناسایی سایر متخلفین کردند که سرانجام محل دپو در انباری در محله صالح آباد سقز که مالکین دارای سابقه تخلف در سالیان گذشته بودند شناسایی شد.

وی اضافه کرد: پس از کسب دستور قضایی و با همراهی مامورین کلانتری ۱۳ و در اقدامی به موقع مقطوعات ممنوعه که یک و نیم تن چوب بود توقیف گردید و همچنین متخلفان برای اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شدند.

احمدی گفت: طی گزارشی از همیار طبیعت مبنی بر قطع و حمل درختان بید خودرو در روستای قبغلو، نیروهای کشیک اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز سریعا  به محل عزیمت و یک وانت سایپا حامل چوب را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه از این متخلفان ۳ و نیم تن چوب قاچاق کشف شد، یادآور شد: دو دستگاه اره موتوری را ضبط و به محل اداره منابع طبیعی سقز انتقال دادیم و متخلفان هم به مرجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز تاکید کرد: با متخلفانی که درختان را قطع می کنند و بصورت آشکار و مخفیانه به شهرهای اطراف قاچاق می کنند، بشدت برخورد می کنیم و راه قاچاق چوب را بروی قاچاقچیان و متخلفین متوقف می کنیم.

ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا