اذعان مسئولان به عقب‌ماندگی تاریخی کریدور شمال-جنوب در محدوده کردستان

عقب‌ماندگی تاریخی کریدور شمال-جنوب در محدوده کردستان موضوعی است که اخیرا معاون عمرانی استاندار کردستان در بازدید از محور سقز_بوکان به آن اذعان کرده است.

کیومرث حبیبی در سفر روز دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به شهرستان سقز و بازدید از پروژه با اشاره به پیشرفت مناسب این طرح در سایر استان‌ها اذعان داشت که کریدور شمال_جنوب در محدوده استان کردستان دارای عقب ماندگی تاریخی است.

واکاوی چندی پیش در گزارشی تحت عنوان “آب ملی است، راه را هم ملی کنید” به وضعیت محور سقز_بوکان پرداخت و حال بازدید معاون استاندار و اطلاع او از شرایط موجود را به شرطی که منجر به اقدام و پیشرفت در پروژه شود به فال می‌گیرد.

محدوده سقز_بوکان علیرغم تجهیز کارگاه، اما به دلیل وجود مشکلات متعدد همچنان بدون پیشرفت است و در سکون به سر می‌برد. فرماندار سقز در مورد این بازدید به واکاوی گفت: وجود ۱۲۰۰ متر فیبر نوری در مسیر، وجود ۲۶ معارض و لزوم پرداخت ۱۳ میلیارد تومان به آنها، بدهی به پیمانکار پروژه بابت پروژه‌های قبلی جزو مشکلاتی است که سد راه این پروژه قرار دارند.

با این حال فرماندار سقز عنوان کرد که قرار بر این شد شرکت زیرساخت طی یک ماه نسبت به جابجایی فیبر نوری اقدام کند و در روزهای آینده نیز معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و نماینده شرکت ساخت و توسعه در استان با مدیرعامل این شرکت در تهران دیدار کرده و گزارشی از وضعیت پروژه ارائه دهند و توجیهات لازم جهت لزوم پیشرفت سریعتر پروژه و تزریق اعتبار به آن را ارائه دهند. همچنین مقامات شهرستانی ازجمله فرماندار و دادستان در صحبت با مردم (معارضین) رضایت آنها را نسبت به ادامه فعالیت پیمانکار جلب کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا