تبعیض و تأخیر در تجلیل!

کمتر روزی پیش می‌آید که در ورودی شهر سقز از سمت سنندج شاهد استقبال از ورزشکاران در سطوح مختلف نباشیم، کاری که به حق وظیفه مسئولان است و بدون شک در روحیه ورزشکاران هم تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

اما بر اساس اطلاعات رسیده به واکاوی، علیرغم گذشت قریب به دو هفته از برگزاری مسابقات بین‌المللی جام شاهد و قهرمانی “کیا رستمی” کشتی‌گیر سقزی در این مسابقات، نهادهای متولی نتوانسته‌اند تجلیلی درخور از او بعمل بیاورند.

رئیس اداره ورزش و جوانان در توضیح عدم انجام تجلیل و حتی استقبال از این قهرمان، با انداختن توپ در زمین هیئت کشتی به واکاوی گفت: از آنجا که زمان بازگشت آقای رستمی همزمان شد با تعطیلات اداری، امکان استقبال از او فراهم نشد و در ادامه نیز به دلیل استعفای رئیس هیئت کشتی و اختلافات درونی هیئت و همچنین برخی گرفتاری‌های شخصی آقای رستمی هنوز نتوانسته‌ایم مراسم تجلیل را بعمل آوریم. حق‌پرست در عین حال تأکید کرد که مراسم تجلیل از این قهرمان حتما انجام می‌شود.

البته این دست اتفاقات خصوصا در کشتی مسبوق به سابقه است و بعنوان مثال در مورد مبین عظیمی که در چند مسابقه نه تنها برای شهرستان و استان بلکه برای کشور نیز افتخارآفرینی کرد، اما آنچنان که شایسته بود از او قدردانی نشد.

با این حال و بدون ارزش‌گذاری مقام‌هایی که ورزشکاران شهرستان در هر رشته ورزشی و در هر سطحی کسب می‌کنند، باید تأکید کرد که تأخیر و احتمالا تبعیض در تجلیل از یک قهرمان در سطح بین‌المللی و درحالیکه طی ۱۶ سال گذشته کسب این عنوان در استان سابقه نداشته است هیچ توجیه‌بردار نیست. لذا مناسب است هم اداره ورزش و جوانان و هم جامعه کشتی و سایر هیئت‌های ورزشی در زمان مناسب تجلیل لازم را از قهرمانان بعمل آورند تا هم برای آن ورزشکار امیدآفرینی کنند و هم سایرین را دلگرم به ادامه فعالیت‌های ورزشی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا