دو اثر ترجمه از عمر فاروقی نویسنده و پژوهشگر حوزه تاریخ آماده و در دست چاپ است.

عمر فاروقی نویسنده سقزی در گفتگو با واکاوی گفت: کار ترجمه ی کتاب “چهار مقاله نظامی عروضی” به کُردی به اتمام رسیده است و هم اکنون در مرحله غلط گیری قرار دارد.
وی همچنین افزود کتاب “بیرەوەریەکانی شەڕی ئەوەڵ و دوەمی جیهانی لە موکریان ” از تهران مجوز چاپ گرفته است و توسط انتشارات سیدیان در ارومیه چاپ می گردد که تا قبل از نوروز ۹۷ به دست خوانندگان در ایران و کردستان خواهد رسید.
لازم به ذکر است که کتاب “بیرەوەریەکانی شەڕی ئەوەڵ و دوەمی جیهانی لە موکریان ” که دست نوشته های پراکنده از بهرام بیگی است، توسط عمر فاروقی جمع آوری، تدوین و ترجمه شده است که بیش از بیست سال در انتشارات سیدیان به دلیل انتقال مدیریت این انتشارات از پدر به فرزندان ناپدید شد و بعدها توسط مدیریت جدید انتشارات مذکور و با هماهنگی عمر فاروقی تصمیم به چاپ آن گرفته شد.

♦️از فاروقی ۱۷ عنوان کتاب چاپ شده است که بیشتر در حوزه تاریخ و ادبیات دسته بندی می شوند و از معتبرترین منابع برای تحقیق در مورد کردستان و به ویژه سقز به شمار می روند، از این میان می توان مجموعه شعر بانگه واز، ریگای ژیان، نگاهی به تاریخ و فرهنگ کردستان، پنجاه سال مبارزه در کرستان، تذکره سادات و صلحا، سردار دانا و… را نام بُرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا