جابجایی دخانیات سقز؛ شایعه یا واقعیت؟

چند وقتی است در محافل عمومی بحث انتقال دخانیات سقز از محل فعلی مطرح است و موضوع حتی تا انتشار مزایده فروش هم پیش رفته است. جستجوی واکاوی از منابع متفاوت نه تنها به یافتن مدارکی از چنین مزایده‌ای ختم نشد بلکه شنیده‌ها حاکی است که چنین موضوعی حداقل در این مقطع مطرح نشده است.

نباید از نظر دور داشت که چنین انتقالی نیازمند ساز و کار اداری طولانی مدت است و علاوه بر این چنین شایعه‌ای ممکن است وعده مسئولان و مطالبه شهروندان مبنی بر آغاز به کار مجدد دخانیات را به حاشیه ببرد.

مطابق وعده‌های مطرح شده قرار بود این مجموعه در آینده نزدیک مجددا فعالیت خود را آغاز کند. اما شنیده‌های واکاوی حاکی از این است که شرکت سرمایه‌گذار به دلیل افزایش قیمت ارز در تأمین تجهیزات دچار مشکلاتی شده است و از همین‌رو خواستار افزایش قیمت قرارداد شده است و این موضوع در تهران در حال پیگیری است.

فارغ از طرح چنین موضوعاتی این نکته حایز اهمیت است که انتقال مراکز صنعتی و یا حتی خدماتی به بیرون از محدوده شهری یک نیاز است و سقز در چند سال گذشته تجربه انتقال کشتارگاه دام و کارخانه آرد مؤیدی از خیابان نشمیلان و بهارستان به خارج از شهر را داشته که تجربه موفقی نیز بوده است.

حتی برای مدتی احداث انبار و مخازن ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در خارج از محدوده شهری و انتقال مجموعه فعلی به آنجا بعنوان مطالبه مدیران شهرستان از مدیریت شرکت پخش ملی پخش فرآورده های نفتی استان مطرح بود که این موضوع نیز یک نیاز برای شهر سقز محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا