بدون برق، بدون آب
داستان به این صورت است که پس از یک روز کاری در گرمای طاقتفرسای تابستان به خانه برمیگردید، قبل از هر کاری قرار است آبی به دست و صورت بزنید، شیر آب را که باز میکنید آب قطع است، با همان وضعیت در خانه مینشینید تا استراحتی بکنید، هوا گرم است و میخواهید کولر را روشن و یا پای تلویزیون بنشینید اما برق قطع است، قرار باشد با اتفاقات برق و آب تماس بگیرید تلفن همراه آنتن ندارد، مودم اینترنت هم که خاموش است و نمیتوانید سرگرم فضای مجازی شوید…
بله، در حالی که بسیاری از امورات روزانه شهروندان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به برق و آب وابسته است قطع هر از گاه این دو عامل حیاتی بسیاری از شهروندان را کلافه کرده است. این قطعیها در جای جای شهر به صورت متناوب هر روزه تکرار میشود.
موضوع مهم در این میان جدا از عدم اطلاعرسانی در بسیاری موارد، عدم پاسخگویی مدیران است. بسیاری از ما میدانیم که وضعیت برق در سطح کشور چگونه است، وضعیت آب نیز به همین منوال، فرسودگی شبکه توزیع و هزار داستان دیگر در میان است.
حال که به بهانههای مختلف امکان اطلاعرسانی دقیق نیست، امکان پذیرش مسئولیت و عذرخواهی هم وجود ندارد؟