شکایت از رسانه؛ رسمی که تمامی ندارد
هفتهنامه سیروان در مطلبی از طرح شکایت یکی از نهادهای دولتی مرتبط با امر سلامت در استان کردستان از این نشریه خبر داد. ماجرا از این قرار است که سیروان چندی پیش به دلایل کمبود شیر خشک در استان پرداخته بود و از همینرو شهروندان کردستانی قادر به دریافت سهمیه شیر خشک از داروخانهها نیستند و نهاد مربوطه نیز پاسخگوی این وضعیت نیست.
حال و به گفته نشریه سیروان، خبرنگار و سردبیر این نشریه جهت ادای توضیحات احضار و بازجویی شدهاند. همه اینها در حالی است که مطابق بخشنامه دولت چهاردهم هیچ مسئول و نهاد دولتی بدون تایید و بررسی کارگروه اطلاعرسانی دولت حق شکایت از هیچ خبرنگار و رسانهای را ندارد و در موارد لازم هم ابتدا موضوع باید در دبیرخانه شورای اطلاعرسانی مطرح و در صورت لزوم کارگروه مربوطه اقدام لازم را انجام دهد.
مشخص نیست که کِی قرار است پاسخگویی و یا ارسال جوابیه به رسانه جایگزین رسم شکایت شود؟ آنهم در مواقعی که رسانه بدور از هرگونه جنجال، هیاهو و توهینی تنها به رسالت خود پرداخته است!