طرح توسعه سه تصفیه خانه فاضلاب در کردستان در دست اجرا است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: طرح ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب سنندج، سقز و مریوان با یک هزار و ۹۴۹ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

محمدحسین محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج در ابتدا برای جمعیت ۴۶۵ هزار نفری این شهر و با ظرفیت ۹۹ هزار و ۳۶۰ مترمکعب در شبانه روز ایجاد شد که قرار است به ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برای توسعه این تصفیه‌خانه یک هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: با اجرای این طرح، جمعیت تحت پوشش سنندج از ۴۶۵ هزار نفر به ۷۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: تصفیه خانه فاضلاب شهر مریوان که در آغاز برای جمعیت ۱۰۵ هزار نفری با ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز پیش بینی شده بود، نیز ارتقا و توسعه می‌یابد.

محمدی اضافه کرد: در طرح ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مریوان افزایش ظرفیت تصفیه خانه از ۲۰ هزار مترمکعب به ۵۹ هزار و ۳۴۵ مترمکعب در شبانه روز در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرا این طرح ۶۰۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: جمعیت تحت پوشش مریوان در بخش فاضلاب از ۱۰۵ هزار نفر به ۲۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر افرایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان به برنامه‌ریزی برای توسعه تصفیه‌خانه‌ فاضلاب سقز در سال جاری اشاره کرد و افزود: این تصفیه‌خانه برای جمعیت ۱۵۰ هزار نفری با ظرفیت تصفیه‌ ۳۳ هزار مترمکعب در شبانه روز ایجاد شده است.

محمدی تاکید کرد: با اجرای طرح ارتقا و توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهر سقز، ظرفیت تصفیه از ۳۳ به ۵۴ هزار مترمکعب در شبانه روز و جمعیت تحت پوشش به ۲۷۰ هزار نفر افزایش می‌یابد و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۲۷ شهر، ۳۷۸ هزار مشترک در بخش آب و ۳۶۳ هزار مشترک بخش فاضلاب از خدمات شرکت آبفا کردستان بهره‌مند هستند.

منبع|ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا